Gewoon kiezen voor "Aangepaste installatie" en dan vink je die dingen af. Zo doe ik het ook.
Ik zal het eens proberen. Het werkte me op mijn zenuwen dat Windows de hele tijd zat te zeuren (elk kwartier weer dat ballonnetje) dus zette ik het maar af.
Ik heb overigens SP2 nog geïnstalleerd. Cycloon, zou die bug moeten zijn gefixed met SP2?
Of gewoon een legale Windows, zó vreemd is dat toch niet...? pi.gif
Wie zegt dat ik geen legale Windows heb?
Toevallig heb ik wel een legale Windows, simpelweg omdat het mijn 1ste pc was en ik van toeten noch blazen wist. De laatste pc die ik daarvóór gebruikte was een 3.86 (voorloper van de 4.86 die een voorloper is van de eerste Pentium) die nog draaide op DOS.
Windows XP was toen ook nog relatief nieuw (ik schat dat ik mijn pc in 2002 kocht) waardoor het moeilijker was om aan een copie te geraken.
Ik zal je eerlijk zeggen, als ik een nieuwe computer koop dan zal ik eerst proberen om aan een copie te geraken van Vista, dan overweeg ik Linux onder voorwaarde dat dit alle software kan draaien (wat nu nog een probleem is), dan pas zou ik het kopen. Simpelweg omdat ik de indruk heb dat Windows wel erg overpriced is (hoeveel kostte XP? 100-200 euro of zoiets?) en er een hoop opties op zit waar ik als gewone gebruiker niet om vraag (Windows media player, allerlei nutteloze tools, multinetwerkopties).
Zogauw Windows stopt met de koppelverkoop (oa Windows media player) en woekerwinsten dan beschouw ik het betalen weer als mijn burgerplicht, nu niet. Ik houd van eerlijkheid maar het moet wel van 2 kanten komen, ook vanuit de bedrijven. In dat licht bezien is deze kwestie vergelijkbaar met de downloaddiscussie.
Hoe dan ook, mijn huidige versie is legaal. Het probleem zit hem mogelijk in andere software die ik niet zo veel gebruik maar voor mijn studie wel nodig heb (Words, Powerpoint).
Nu weet ik niet ofdat die genuine-tool ook naar die software kijkt (ik vrees van wel gezien het registratienummer) maar los daarvan wil ik niet ongevraagd software op mijn pc krijgen. Mijn harde schijf staat zo al vol genoeg, mijn downloadcapaciteit is zo al veel te beperkt, mijn harde schijf is zo al veel te veel gefragmenteerd enz.
Dit klinkt misschien wat melodramatisch omdat het ongetwijfeld maar een klein programmaatje is maar het gaat mij om het principe. Vele kleine beetjes maken samen bovendien een grote hoop. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat een paar megabyte vrije ruimte het verschil maakte op mijn harde schijft (één keer heb ik zelfs het legendarische getal van nog 1 megabyte vrije ruimte op mijn scherm zien verschijnen
).
Ik moet overigens sowieso wellicht eens een extra harde schijf kopen ivm het risico op een crash. Ik ga daar eens een apart topic voor openen om daar wat meer over te vragen.