Wat is er mis met het idee dat de wetenschap oplossing levert voor zo'n beetje iedere denkbare aandoening? Het scala aan succesvolle, reguliere, behandelingen loopt van pakweg medicatie tegen aambeien tot zwarte dood (pest), onbehandelbare aandoeningen zijn tegenwoordig de uitzondering.Zoals de wetenschappers nu opereren zijn ze mede verantwoordelijk voor de lakse houding op dit gebied ,er ontstaat een opinie uit onweten die erop baseert dat de wetenschap wel oplossingen gaat bieden voor de vervelendste ziektes in onze samenleving.Een fataal geloof dat als een rode draad door ons gedrag loopt. .
Van mij hoef je niet, maar sinds de invoering van het nieuwe zorgstelsel en het verdwijnen van de (niet verplichte) particuliere ziektenkostenverzekering laat de overheid je daarin helaas geen keuze meer. Overigens zou ik iemand met een flinke hartaandoening niet zo 123 op een fiets neerzetten - dat is ook niet altijd verantwoord.En ja,wat mij betreft gaat men bij behandelen hoge bloeddruk volledig anders te werk....Zet ze maar op de fiets en geef ze groenvoer. Ik heb geen zin eraan mee te betalen.