Microsoft overweegt de Xbox 360 in te zetten voor het Folding@home-project, nu blijkt dat Sony het project met zijn PS3 een grote boost heeft gegeven. Hoe de krachtsverhouding tussen de PS3 en de Xbox 360 ligt op dit gebied, is nog onduidelijk.
Mwoch, wie zegt dat de WSF-vouwers geen PS3 of Xbox 360 hebben? Bovendien, als ik moet kiezen tussen bovenaan staan en de ziektes oplossen, kies ik toch voor het laatste...
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Het is oud nieuws trouwens, en ze zijn er nog steeds niet aan begonnen. Ik denk niet dat ze het gaan doen vermits ze nooit de rekenkracht van de PS3 zullen evenaren en dit dus slecht is voor hun PR.
Anyway, 1 augustus ga ik achter een PS3 (mooi starterspakket op 1 augustus ^^) en die ga ik dan ook wel laten folden als het me past pi.gif
Ik zit ook aan een PS3 te denken, vooral omdat ze in de US maar ~$550 zijn (inclusief tax) dat is omgerekend maar ~400 Euro. Ik ben echter niet zo geïnteresseerd in het gaming aspect, maar de bijkomende features. Het is makkelijk om er een linux distributie op te zetten, wat het leuk maakt voor internet en webcam misschien. Ik heb altijd willen spelen met linux, maar ik durf het niet aan op mijn ouwe lappie. In principe is de PS3 dus ook een goeikope linux computer, verder zit er HDMI op, wat weer leuk is voor als ik een LCD schermpje koop en die blu-ray films wil zien. Maar ik vraag me af hoe de PS3 als huis-tuin-en-keuken pc zou fungeren.
Nadeel is dat je met een investering niet klaar bent, je hebt een LCD schermpje nodig (hoeft niet persee 1080P te zijn, maar 720P tenminste wel) en je hebt een versterker nodig voor het geluid.