Door de slordigheid (ik heb ook wel eens een uitglijder) en onwetendheid van gebruikers komen er regelmatig topics voor waarvan de titel een ernstige spelfout bevat. Dit heeft m.i. twee nadelen:
- niet zo denderend voor het imago van ons forum (Als je piezoluminisentie in een topictitel ziet staan is je eerste indruk er licht één van op wéér zo'n msn-forumpje terechtgekomen te zijn)
- topics laten zich ook beduidend minder makkelijk via zoekfuncties terugvinden.
Ten eerste is het natuurlijk aan de gebruikers om hier eens wat zorgvuldiger mee om te gaan. Een tikfout hier en daar is onvermijdelijk, maar toch zeker voor een titel kun je je best doen hè.
Maar het zal blijven gebeuren. Zouden we hiervoor, net als voor de spelfouten in de forumsoftware, een centraal meldpunt in het leven kunnen roepen, waar gebruikers een link naar het topic en de correctie kunnen achterlaten, zodat het voor een mod die even wat tijd heeft een relatief koud kunstje is een en ander een beetje proper te houden?
Mij lijkt het de proef op de som waard.
NB: ik heb het hier alleen maar over de topictitels. Type- of spelfouten in de berichten is uiteraard geen beginnen aan.
eerste proef: pi.gif
http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=67175
wordt: piezoluminescentie