Ik was aan het surfen op het web en ik kwam de volgende afbeelding tegen die ik wel intessant vond:
De bron van deze afbeelding is: http://www.engadget.com/2007/07/21/nc-stat...ous-capacitors/
Ik vond het wel een interessante afbeelding omdat je hier uit kunt concluderen wat de beste opslag methode is voor auto's. Voor een auto heb je een hoge energy-density nodig, dat maakt je auto ligt. En je hebt een hoge power-energy density nodig, want dan ga je snel vooruit als je dat wil.
Nou weet ik niet waar een benzine-motor op deze afbeelding behoort te staan, maar daar voor zou je dus de paardekarcht (vermogen) per gewicht, en energie (vermogen, voor hoelang het beestje draait op een volle tank, per gewicht(motor plus halfvolle tank).
Maar wat het aangeeft is dat fueltanks (waterstof) waarschijnlijk licht kunnen zijn, maar dat ze niet voor veel versnelling kunnen zorgen, iets wat je toch nodig hebt. Maar het geeft ook aan hoe dicht de batterijen zijn in prestatie ten opzichte van de fuelcell.
Ik vraag me af echter of je de waterstofauto en de batterij auto kunt voorzien van een batterij ultra condensators, die tijdens het rijden opgeladen kunnen worden voor extra vermogen, zoiets als superchargers in race-spelletjes.
In combinatie van die twee zou ik graag zien in context met benzine-motors.