Ja, klopt... Dit snap ik ook wel. Eigenlijk moet je mijn 'allochtonen' meer lezen als niet-Westerse allochtonen gezien vanuit Nederland. Maar geef toe, in de volksmond is de betekenis van 'allochtoon' al meestal een Antilliaan, Marokkaan, Surinamer of Turk in Nederland. In Nederland wordt je dan meestal wel begrepen. Het kan zijn dat in België het woord allochtoon net iets anders gebruikt wordt. Meer de échte betekenis van het woord.Waarom heb ik het idee dat jij telkens als je allochtoon zegt het hebt over niet-Europeanen. Fransen, Duitsers en Portugezen zijn namelijk ook allochtonen.
Deze studie geldt alleen voor Nederland en de Antillianen komen eruit als grote boosdoeners. Stel dat een vergelijkbare studie wordt uitgevoerd in Duitsland, waaruit blijkt dat daar de Fransen de grootste criminelen zijn. Vervolgens voeren we die studie uit in Turkije en daar maken de Luxemburgers het grootste deel uit van de criminaliteitscijfers.
Klopt. Maar het is toch wel duidelijk dat ik nu spreek uit Nederlands/Belgisch oogpunt. Zal vreemd zijn dat ik nu opeens ga spreken vanuit het oogpunt van een Turk in eigen land ofzo.Wat ik probeer te zeggen is dat (en dat werd met een mooi citaat onderschreven door ypsilon) iederéén zowel allochtoon als autochtoon is en dat over de hele wereld gezien geen enkele bevolkingsgroep aangeduid kan worden als het crimineelst.
In Nederland is er globaal gezien inderdaad een banentekort. In België zijn er echter te weinig mensen aan het werk.
Als ik dat zo lees, zal dat wel eens goed kunnen ja. Zwitserland houdt zich bij heel veel dingen wel erg tam. In mijn ogen heel verstandig. De Zwitsers proberen meer hun eigen boontjes te doppen. Weinig bemoeien met anderen etc.Volgens mij zijn het de Zwitsers.
Er is niets racistisch aan het woord mocro, maar dat terzijde. In dit onderzoek zijn toch ook jongeren opgenomen. Als in die staafdiagrammen 'Marokko' staat, kunnen bij die 1000 toch ook jongeren zitten? Er zijn bovendien ook gegevens naar leeftijd opgenomen als ik me niet vergis.Allereerst hoor ik niet zo graag racistische uitdrukkingen als mocro's. Ten tweede: op school heb je te maken met jongeren en jongeren vertonen een ander gedrag dan volwassenen.
Helaas niet nee, maar het land loopt inmiddels aardig vol. Ooit komt de tijd dat dit serieus aan banden moet worden gelegd. Maar is het dan zo dat een land verplicht is om 'een persoon die uit gegronde vrees voor vervolging wegens zijn ras, godsdienst, nationaliteit, het behoren tot een bepaalde sociale groep of zijn politieke overtuiging' binnen te laten als 'ie voor de grens om toegang smeekt? Of dit nou wel of niet verplicht is, vind ik het nog steeds dat je wel wat meer respect mag tonen als je binnengelaten wordt. Niet meteen met de hele familie aan de bijstand gaan plukken bijvoorbeeld. Daar moet ik namelijk een deel van mijn geld voor weggeven waar ik hard voor heb gewerkt. Ik vind gewoon dat probleemlanden (waar oorlog heerst etc, je snapt vast wel wat ik met 'probleemlanden' bedoel) en hun inwoners veel te veel verwachten van de West-Europese welvarende landen. Ik vind dat de verantwoordelijkheid voor hun bestaan niet ligt bij onze landen (en de andere West-Europese landen), maar bij het land van herkomst van de vluchteling.Dit terwijl je zelf ook lijkt te beseffen dat je geen poot hebt om op te staan bij het afwijzen van "een persoon die uit gegronde vrees voor vervolging wegens zijn ras, godsdienst, nationaliteit, het behoren tot een bepaalde sociale groep of zijn politieke overtuiging" (uit: het Internationaal Verdrag betreffende de Status van Vluchtelingen) asiel zoekt in je land?
Dat is repressie. Dat executeren doe je nádat het vergrijp is gepleegd. Preventie is het aanpakken van de oorzaak vóórdat er een misdaad is gepleegd.Niemand heeft gezegd dat het gemakkelijk is. Gemakkelijkst is ze tegen de muur zetten. Onmiddelijke executie bij gelijk welk vergrijp. Dat is relatief goedkoop ook.
Je moet er tijdelijk héél veel geld insteken wat er niet is. Op lange termijn begint het misschien wel op te brengen, maar daar heb je op dat moment wening aan. Eerst het geld, dan de voordelen.Het financieel argument vind ik ook maar flauwtjes. We kunnen kortetermijndenken missen als kiespijn. Het is een investering, waarvan ik zeker ben dat ze op lange termijn opbrengt.
Soms denk ik dit in lichte mate ja. Ik heb geen geloof in het soort rassenleer van de Übermensch en de Untermensch, dat gaat te ver, maar ik vind het toch wel héél opvallend dat 1/3 deel van alle delicten worden gepleegd door allochtonen in NL (gezien vanuit het oogpunt van een NL'er dus pi.gif ), terwijl ze nog altijd dik in de minderheid zijn.Maar door jouw manier van uitdrukken lijkt het alsof een grote groep allochtonen alléén maar crimineel is, het zit in hun bloed en het raakt er niet uit. Dat is wat ik hier laak.
Ik geloof best dat ze om hun huidskleur, naam en afkomst minder kansen hebben op de arbeidsmarkt enzo, maar ik durf met zekerheid te zeggen dat dit niet de enige reden is voor hun gedrag. Verder hebben ze evenveel kansen als elk ander in Nederland of België.