anoukschoemaker
Artikelen: 0

Grafische rekenmachine kapot!

Hallo!

Mijn grafische rekenmachine is kapot! Flink balen! Hij wil gewoon helemaal niet meer aan, zelfs niet als ik het reset knopje indruk of er nieuwe batterijen in doe... Heeft iemand een idee hoe dit kan of waar ik 'm kan laten maken???

Bedankt!

Groetjes, Anouk
Ruben01

Re: Grafische rekenmachine kapot!

Dat is inderdaad niet zo leuk.

Het eerste dat je best eens kan checken is de spanning van je batterijen, wanneer je geen voltmeter ter beschikking hebt kan je er natuurlijk ook altijd een paar nieuwe insteken.

Is hij ineens stuk of ligt hij al enkele weken stil (wanneer hij al enkele weken stil ligt is de kans groter dat het de batterijen zijn).

Als hij niet meer wil omdat er tijdens de vorige bewerking een fout opgetreden is moet je de ronde accu een tijdje verwijderen, bij de toestellen die ik heb is dat een Li-ion batterij (Ti-83 plus) en een zilveroxidebatterij (Ti-89 titanium). Deze batterij ga je waarschijnlijk terugvinden onder een klepje dat je moet openschroeven. Normaal kan daar niks met foutgaan en zou je deze dus niet moeten vervangen.

Als het probleem niet opgelost is kan je dan eens vertellen welk type van rekenmachine het juist is ?

Veel succes !!
anoukschoemaker

Nieuwe batterijen werken ook niet.. pi.gif en welk klepje bedoel je die ik open kan schroeven? 8-)

Ik heb een HP 39G. Weet je anders misschien ook ergens waar ik 'm kan laten maken? Of zal je dan echt veel duurder uit zijn? Thx!

Anouk
Ruben01

anoukschoemaker schreef:Nieuwe batterijen werken ook niet.. pi.gif en welk klepje bedoel je die ik open kan schroeven? 8-)

Ik heb een HP 39G. Weet je anders misschien ook ergens waar ik 'm kan laten maken? Of zal je dan echt veel duurder uit zijn? Thx!

Anouk
Ik hen spijtigenoeg enkel ervaring met de toestellen van Texas Instrument, deze zijn allemaal met een extra baterij uitgerust voor het geheugen. Deze extra batterij zit onder een klepje dat je moet openschroeven. Ik weet niet of dit bij HP het geval is.

Ik heb het even voor je gekeken op het web en bij HP zit er precies ook zo een accu in:

http://h41111.www4.hp.com/calculators/be/n...39gs/specs.html

Onder het menu energiebeheer zie 4 x AAA + CR2032.

Die CR2032 is zon'n platte batterij die ongeveer even groot is als een 1 euro munstuk, ik vrees ervoor dat deze niet stuk is.

Ik zie dat je 1 jaar garantie hebt, misschien kan je hem nog gratis laten herstellen ?

Anders is het best hem binnen te doen bij HP en een bestek laten maken voor de herstellingskosten, dan kan je nog steeds beslissen of je best een nieuwe koopt of je oude laat herstellen.
Keith

anoukschoemaker schreef:Nieuwe batterijen werken ook niet.. :D en welk klepje bedoel je die ik open kan schroeven? :D

Anouk
Ik heb een HP 40G en die is ooit ook eens stilgevallen...Ik weet het niet of dit gelijksoortig is met een 39G , maar toen ik alle batterijen er uithaalde en die verving door nieuwe werkte die toch...Krijg je echt helemaal niets? Zelfs geen pixels die zwart kleuren?
The exclamation that follows a worldchanging invention isn't"Eureka". It is "That's funny"
Anno_x

Ruben01 schreef:Dat is inderdaad niet zo leuk.

Het eerste dat je best eens kan checken is de spanning van je batterijen, wanneer je geen voltmeter ter beschikking hebt kan je er natuurlijk ook altijd een paar nieuwe insteken.

Is hij ineens stuk of ligt hij al enkele weken stil (wanneer hij al enkele weken stil ligt is de kans groter dat het de batterijen zijn).

Als hij niet meer wil omdat er tijdens de vorige bewerking een fout opgetreden is moet je de ronde accu een tijdje verwijderen, bij de toestellen die ik heb is dat een Li-ion batterij (Ti-83 plus) en een zilveroxidebatterij (Ti-89 titanium). Deze batterij ga je waarschijnlijk terugvinden onder een klepje dat je moet openschroeven. Normaal kan daar niks met foutgaan en zou je deze dus niet moeten vervangen.

Als het probleem niet opgelost is kan je dan eens vertellen welk type van rekenmachine het juist is ?

Veel succes !!
kan je mij misschien ook helpen of iemand anders aub?

mijn grm is egt helemaal kapot.. ik heb maandag examen fysica ( dus het is nogal dringend)

ik wou er gewoon een programma opzetten via ti connet( heb een TI84 plus)

normaal lukt dit maar ineens niet.. er kwam een foutcode en ik probeerde hem opnieuw te verbinden maar dan zag ik ineens ipv een donker knipperend rechthoekje bestond dat uit putnjes

ik kan geen enkele bewerking uitvoeren en als ik bv op prg duw en dan iets wil openen komt er : err: memory

maar het staat niet in het archief dus ik weet egt niet hoe het komt!

ik heb de batterijen al verandert en met dat ronde dingetje lukt het ook niet

kan er iemand pls helpen?

x
Charlottes

Heey

Ik heb een TI-84 plus rekentoestel en iedere keer als ik op on druk komt er op: your batteries are low. Maar ik heb er juist nieuwe ingestoken!

Weet iemand hoe dit komt?
Michel Uphoff
Moderator

Waarschijnlijk is het toch gewoon een batterijenprobleempje, maar voor de zekerheid kan je dit doen:

Heb je de TI connect software (klik) voor pc?
Zo ja, verbind de TI met de pc, en kies TI device info. Onderaan wordt de batterij status weergegeven.

Je hebt wel alle batterijtjes vervangen door verse van een en hetzelfde merk?
Er is nog een vijfde batterij, een knoopcel  type SR44SW of 303 (of soortgelijke) zilveroxidebatterij. Die zit onder het dekseltje boven het batterijencompartiment, dat met een schroefje gesloten is. Die knoopcel moet zo eens in de 3-4 jaar vervangen worden.
toaic

Ik heb trouwens het exact hetzelfde probleem met mijn grafische rekenmachine.
Van de een op andere dag. Wil deze niet meer aan.
Ondanks het vervangen van batterijen

Terug naar “Praktische en overige technische wetenschappen”