Ik ben mezelf aan het leren om met paintdotnet te werken. Probeer van alles uit, loop vast, kom eruit (via een omweg of zoals het hoort, maar dat doet er niet toe), maar nu heb ik een probleem. Het is vast eenvoudig, maar met de helpfunctie kom ik niet verder.
Ik wil werken tegen een achtergrond van ruitjespapier om bijvoorbeeld een tekeningetje op maat te maken, laten we zeggen een paar krachtvectoren die ik vectorieel wil optellen. Maar in mijn uiteindelijke tekening wil ik die ruitjes niet. Ik leg er dus een laag 2 bovenop. Maar op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om in die transparante laag te tekenen terwijl ik mijn ruitjes zie.
Hij geeft bij mijn ruitjeslaag de naam "background", maar óf mijn pijlen komen terecht óp dat ruitjespapier in plaats van op die transparante laag, óf ze komen wél terecht op die transparante laag maar dan zie ik niet wát ik aan het tekenen ben.
Zo moet het toch ook mogelijk zijn om een foto op de achtergrond te zetten, daar een en ander van over te trekken en dan die laag met die foto weer te verwijderen, zodat je alleen je overtrekwerk overhoudt? Ik krijg het alleen niet voor elkaar.... ..