Ik heb zojuist de 2 cdroms losgehaald en geprobeerd in de bios te komen. Dat lukte met veel moeite en die heb ik op default gezet. Nu start hij wel netjes op. Hij loopt echter na 2 minuten in Windows keihard vast. Het systeem loopt vast, beeld gaat uit, een paar piepjes en hij herstart zichzelf.
Start eens in veilige modus op en kijk of ie dan nog vastloopt.
Anders moet je hem eens vertellen dat ie niet mag rebooten bij een BSOD. Dan krijg je hopelijk een BSOD te zien en kan je afleiden waar de fout zich bevindt.
Mijn vermoeden gaat uit naar het mobo of de videokaart. Maar als het de videokaart is dan is hij/zij zwaar verneukt!! Want lichte problemen komen niet eens voor bij de POST of bij het booten van Windows. Die beginnen meestal pas nadat Windows overschakelt op de werkresolutie (over het algemeen véél hoger dan de VGA toestanden bij het booten).
Het mobo geniet mijn voorkeur omdat je zegt na de bios op default gezet te hebben dat ie het dan wel doet.
Mocht het nog niet duidelijk zijn: het is in ieder geval een hardwarematig probleem.
Check ook de elco's eens op de videoplank en op het mobo. Meet de voedingsspanningen eens na.