Moest die vrouw tegen mij zagen dan zou ik haar eventjes uitleggen dat ik wel mijn gras moet maaien op deze dag omdat ik de overige dagen moet werken.Ik vroeg me eigelijk af of je in België je gras mag maaien op een feestdag. Ik was vandaag het gras aan het maaien en m'n buurvrouw komt zeggen da'k moet stoppen omdat het een feestdag is (kheb gewoon verder gedaan pi.gif ). Maar nu ik een beetje googlede vond ik daar echter niks van terug. Klopt dit eigelijk wel of niet?
Was dit de 21ste? Dat is een Belgische nationale feestdag, op papier althans. In de praktijk lijkt het enkel een excuus om verlof te krijgen.
De meeste Belgen kennen niet de reden van deze 'feestdag' (iets met troonbestijging van de 1ste Belgische koning), ik heb er ook weinig van gemerkt buiten het feit dat de winkels dicht waren (ik was overdag dan wel in Nederland). Voor het station in Leuven werd zandvolley georganiseerd, volgens mij met commerciële intenties.
De toekomstige premier van Vlaanderen wist ook niet wat de reden is van deze feestdag en kende zelfs het eigen volkslied niet: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/20...ie_laurant.html