deze stap is verschrikkelijk groot.
Dat valt nog te bezien. In ieder geval gaan we die ongewenste kant uit.
willekeurig fouilleren heeft op dat vlak totaal geen nut.
diegenen die iets willen uitspoken zorgen wel dat ze niet op zo'n futiliteit gepakt worden.
Precies, ondertussen veroorzaakt het wel ongemak en mogelijk zelfs angst onder de brave burgers.
Het willekeurige fouilleren is nu net het topic hier. Het zal zeker duidelijk zijn hoe de identificatieplicht en het willekeurige fouilleren verband houden met elkaar?
dat is demagogie Albert.
Nee hoor, geen demagogie. Ik doe sowieso niet aan demagogie, ik vind dat nogal goedkoop en je overtuigt er hooguit simpelen van geest mee.
Toen ik op dat station aankwam duurde het zeker 1-2 minuten omwille van de wachtrij. Wanneer jij met de auto moet afremmen, het raam open moet draaien, jouw paspoort moet pakken (misschien wel zoeken), overhandigen, agent die paspoort controleert en hiervoor evt. traag iets intypt op zijn computertje, het paspoort terug overhandigt, terug versnellen...
Je bent al snel 2 minuten kwijt hoor.
Los hiervan, zelfs 30 seconden kan al het verschil maken tussen leven en dood voor ongeboren baby of huisdier.
willekeurig arresteren
Doet Nederland ook.
vrijheidsberoving zonder einde
Doet Nederland ook.
en zonder recht op advocaat,
zonder te weten waarvoor je wordt vastgehouden, je ondergaat serieuze folter
...
je zegt het zelf. rechters doen mensen veel onrecht aan. In de VS zie je niet eens een rechter als je pech hebt dat 1 iemand beweert dat je de nationale veiligheid in het gedrang brengt. de befaamde patriot act heeft de scheiding der machten op legale wijze gedeeltelijk afgeschaft. afwezigheid vd scheiding der machten is typisch voor dictatoriale regimes.
...
ps ik zeg NIET dat de VS een dictatuur is. alleen dat ze dictatoriale technieken gelegaliseerd hebben.
meer wil ik er ook niet over kwijt dus een extra topic in overbodig
Ik ga er hier niet verder op in aangezien het offopic is.
Ik wil hier enkel even zeggen dat je volgens mij nu 2 zaken door elkaar haalt.
Hier kan je mijn reactie lezen.
de Europese voorbeelden die je aanhaalt zijn van geheel andere orde.
Uiteraard kunnen mensen in afwachting van hun proces in voorlopige hechtenis gehouden worden. Dit is natuurlijk onvergelijkbaar met VS praktijken. Wel een advocaat, aanhouding is niet oneindig (kan lang duren alnaargelang de zaak), in je straf wordt rekening gehouden met voorlopige hechtenis , etc
Zoals ik al zei. In de USA heeft iedereen recht op een advocaat!
Zoals ik al heb bewezen, ook in Nederland worden onschuldigen vastgehouden, zelfs nadat zowel de rechtbank als het gerechtshof abusievelijk iemand schuldig hebben verklaard. Maak je niet de illusie dat rechters geen fouten maken!
Overigens kan een voorlopige hechtenis in Nederland ook langer dan een half jaar duren. De schadevergoeding die je hiervoor krijgt is mi erg summier, er van uitgaande dat je het geluk hebt dat de rechter inziet dat je onschuldig bent vastgehouden.
Één van de belangrijke oorzaken van verkeerde uitspraken van rechter is het tunnelvisionsyndroom van officieren van justitie.