Ben geheel niet thuis in de natuurkunde, maar je zegt enerzijds dat ze wel bestaan en anderzijds dat ze niet bestaan wat mij nogal vreemd lijkt.DePurpereWolf schreef:Een reeel deeeltje is een deeltje dat je kunt meten. Imaginaire deeltjes kun je niet meten. We weten dat imaginaire deeltjes bestaan doordat ze interactie van reeele deeltjes verklaren.
Imaginaire deeltjes kunnen niet uit het niets ontstaan, je kunt niet de verandering van een reeel deeltje verklaren door enkel een imaginaire deeltje te verzinnen die toevallig in de buurt is. Dat zou wel heel makkelijk zijn.
Kortom, imagaire deeltjes zijn niks meer dan wiskundige, of natuurkundige omschrijvingen van de interactie tussen reele deeltjes.
Wat bestaat is de wiskundige beschrijving, wat niet bestaat is het imaginaire deeltje.
Zou het imaginaire deeltje wel bestaan dan zou hij niet imaginair zijn en het gaan om een reeel deeltje.
Veel vreemder is nog dat men imaginaire deeltjes nodig heeft om de interactie van reeele deeltjes te verklaren.
Zou in dat geval dan niet een model nodig zijn waarin imaginaire imaginaire deeltjes de interactie tussen imaginaire deeltjes en reeele deeltjes verklaren? En je raad hem al, etc, etc.
Of denk ik hiermee heel raar en zou ik me beter eerst in de natuurkunde moeten verdiepen voor ik mijn neus nog een keer in zo'n topic steek?