Jan van de Velde
Moderator
Artikelen: 0

Ongelezen berichten

De laatste dagen valt me hoe langer hoe vaker op dat er iets mis is met de manier waarop het forum bijhoudt welke berichten ik al of niet gelezen heb.
ongelezen
ongelezen 327 keer bekeken
Op het bericht van shadowfox dat hier als laatste huiswerkbericht staat genoteerd op 19.16 heb ik sindsdien al tweemaal gereageerd. (de tijden daarvan pasten natuurlijk niet in diezelfde schermafbeelding) Vervolgens wordt het huiswerkforum netjes als gelezen gemarkeerd. Ik sluit het forum, ga wat anders doen, kijk na verloop van tijd of er reacties zijn. Ja hoor, althans, zo lijkt het. Shadofox's post staat weer als laatste, en wéér als ongelezen gemarkeerd. Ik bezoek het topic, er blijkt niks gebeurd sinds mijn eigen laatste (en latere dan 19,16) reactie.

Dan klik ik dat weg, verlaat het forum weer, kom een halfuurtje later weer terug, wéér hetzelfde verhaal.

Zo vind ik de laatste dagen steeds vaker "laatste reacties" in de index die geen laatste reacties zijn..... :D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Klintersaas
Social:

Re: Ongelezen berichten

Dat probleem heb ik ook, maar dan wanneer ik gereageerd heb en ik onmiddellijk erna afsluit. Volgens mij ligt het aan het volgende: als het reageren en het afsluiten binnen dezelfde minuut gebeuren, "denkt" de software dat de reactie geplaatst is nadat ik het forum afsloot en geeft hij mijn reactie weer als "ongelezen bericht". Een sluitende verklaring is dit echter niet.
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
stoker

Er zijn soms ook berichten die 0 keer bekeken zijn, hoewel ik er al op geantwoord had.
Ger

Dit is een terugkerend probleem met de cookies van Invision. Het kan vaak helpen om de cookies te verwijderen. Dit kan je voor alle cookies tegelijk doen bij je Internetopties van Internet Explorer of specifiek van Wetenschapsforum door op de link
Er zijn soms ook berichten die 0 keer bekeken zijn, hoewel ik er al op geantwoord had.
Dat komt omdat het aantal keer dat een bericht bekeken is 1x per uur geüpdate wordt.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Veertje

Jan van de Velde schreef:De laatste dagen valt me hoe langer hoe vaker op dat er iets mis is met de manier waarop het forum bijhoudt welke berichten ik al of niet gelezen heb.

[attachment=498:ongelezen.gif]

Op het bericht van shadowfox dat hier als laatste huiswerkbericht staat genoteerd op 19.16 heb ik sindsdien al tweemaal gereageerd. (de tijden daarvan pasten natuurlijk niet in diezelfde schermafbeelding) Vervolgens wordt het huiswerkforum netjes als gelezen gemarkeerd. Ik sluit het forum, ga wat anders doen, kijk na verloop van tijd of er reacties zijn. Ja hoor, althans, zo lijkt het. Shadofox's post staat weer als laatste, en wéér als ongelezen gemarkeerd. Ik bezoek het topic, er blijkt niks gebeurd sinds mijn eigen laatste (en latere dan 19,16) reactie.

Dan klik ik dat weg, verlaat het forum weer, kom een halfuurtje later weer terug, wéér hetzelfde verhaal.

Zo vind ik de laatste dagen steeds vaker "laatste reacties" in de index die geen laatste reacties zijn..... :D
Als ik naar je screenshot kijk heb ik de volgende verklaring: In het subforum micro-en minicursussen van het Huiswerkforum staan oude ongelezen berichten. Daarom is op je plaatje ook het linker icoon van het hoofdforum Huiswerk en Practica nog rood (want in een subforum daarvan staan nog ongelezen berichten). Maar het kleine icoontje naast het laatste bericht is wit (want dat bericht is al gelezen) (op het feit dat dit blijkbaar niet daadwerkelijk het laatste bericht IS, kom ik straks terug).

In de Huiswerk en Practica topic index is bovendien moeilijk te zien dat er ongelezen topics in het subforum micro- en minicurssen staan omdat het een "doorlink" forum is. Dit icoontje: Afbeelding blijft wit.

Als je nu het subforum micro- en minicurssen (of welk ander subforum ook) gaat bekijken en er staan inderdaad ongelezen topics in dan kun je die makkelijk als gelezen markeren met de forumopties rechtsbovenin (lichtblauw veld) in de titelbalk van het forum. Sommige subforums hebben meerdere pagina's aan topics, dus mocht je dit probleem elders tegenkomen, dan is het verstandig om ook de oudere topics op de volgende pagina's te controleren.

Nu dan het feit dat je al had gereageerd maar jouw antwoord niet als "laatste bericht" wordt getoond op de WSF hoofdindex pagina. Dat kan er aan liggen, dat de laatst bekeken hoofdindexpagina in je browser werd opgeslagen in het geheugen en weer wordt getoond als je het forum weer bezoekt. M.a.w. in de topicindex van het Huiswerk en Practica forum zal alles er gelezen uit, maar je bent daarna NIET meer teruggekeerd naar de WSF hoofdindex pagina en sloot het WSF af. De laatst bekeken hoofdinex pagina was dan die waar de betreffende post van shadowfox nog als laatste stond. Als je dan "refresh" drukt zou je je eigen bericht dan wel moeten zien als "laatste bericht". Ik ga dat zo even testen nadat ik deze post heb geplaatst, en kom erop terug.

Edit: ik zie dat Ger ook gepost heeft. Cookies verwijderen kan sowieso geen kwaad inderdaad. Maar mocht dat niet baten:

Als je Internet Explorer gebruikt dan kun je de instellingen van je "Browsing History" veranderen. Je gaat naar Internet Options, tabblad "General", bij "browsing history" klik je op "settings". Dan krijg je dit te zien:

Afbeelding.

Wat je hier ziet zijn mijn instellingen, ik heb na de test geen problemen ondervonden, en krijg wat ik kort voordat ik WSF afsloot heb gepost, als "laatste post" te zien op de hoofdindex pagina (al ben ik voordat ik afsloot niet teruggekeerd naar de hoofdindex pagina). De door mij geposte berichten stonden als "gelezen" gemarkeerd (NB wat je dus afleest aan de kleur van het kleine icoontje naast de datum van het "laatste bericht in topictitel", NIET aan het grotere icoontje links naast de forumtitel).
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”