Inderdaad, in twee gevallen betrof het onbekwame docenten: met powerpoint-sheets razen ze door formules heen waardoor je de afleiding toch niet kunt volgen (afleiden is zeker leuk en nuttig, maar niet als je de tijd niet neemt en zegt "dat moet je maar nalezen in het boek"); er wordt tegen de muur gepraat, op monotone wijze (oftewel er wordt weinig moeite gedaan om een leuk verhaal te houden, en dan bedoel ik niet leuk leuk, maar leuk als in af en toe een luchtige opmerking of een grapje, of op zijn minst wat enthousiasme tussen alle zware abstracte formules).Het is natuurlijk een nogal snel oordeel op basis van wat je hierboven zegt, maar ik denk dat er dan toch iets mis is met je docenten. Als een docent alleen maar "het boek voorleest" dan heeft-ie weinig waarde inderdaad.
In twee andere gevallen betrof het te eenvoudige, straight-forward stof waarbij je geen hulp nodig hebt naast het boek.
Het is niet alleen maar slecht hoor
Er zijn zeker goede, leuke docenten met colleges waar ik graag heen ga.