Niet-erfelijke diabetes kan voorkomen worden als mensen weer gaan eten zoals we deden in de steentijd: fruit, noten, wortelen en mager vlees of vis.
Lees meer ... Sync
Voor dat de mensen landbouw uitvonden waren mensen meestal goed af, men had een 'werkweek' van een dikke 14 tot 18 uur, men was gezond, etc. Biologisch zijn wij geoptimaliseerd voor die lifestyle.
En niet zo'n klein beetje ook. Ik heb zo het idee dat dat ook aan ons is af te lezen, dat we niet tegen onze huidige levensstijl kunnen. Nogal lastig uit te leggen, ik kan het niet goed onder woorden brengen wat ik bedoel.De moderne lifestyle is incompatible met onze biologie.
Nonsens, die 60 jaar waar komt die nou vandaan? We kennen genoeg volkeren die geen landbouw kennen, zoals de indianen. Die hebben geluk als ze de 40 halen.Assassinator schreef:20 Jaar? Ik dacht dat in de steentijd 60 jaar niet vreemd was. Maar goed de sterfte was natuurlijk ook hoger door roofdieren en ziektes, hoewel het lijkt alsof we tegenwoordig juist meer last hebben van ziektes omdat we met zo ontzettend veel zijn. Hop opzoeken over die leeftijd pi.gif
Ik ben het verder eens met qrnlk, hoewel we met de landbouw meer mensen kunnen voeden gaat het minder goed, vanaf toen ging het voor een hele lange tijd nogal slecht met de mens. Ik dacht namelijk dat in de steentijd mensen gemakkelijk 60 konden worden (dat lijkt nu vrij jong, maar voor een dier van onze grootte en soort is dat toch vrij normaal?) terwijl dat alleen maar lager en lager werd na de komst van de landbouw en dat er pas weer een echt stijgende trend was vanaf eind 19de eeuw.
Je zou er gillend gek van worden.. een werkweek van 18 uur, resteren 150 uur, waarvan je er wellicht 60 slaapt, en je je 90 stierlijk mag vervelen... want ik geloof niet dat ze destijds veel entertainment hadden pi.gifVoor dat de mensen landbouw uitvonden waren mensen meestal goed af, men had een 'werkweek' van een dikke 14 tot 18 uur...
Volgens mij kunnen we er prima tegen, onze levensverwachting van rond de 80 is nog nooit zo hoog geweest, indianenverhalen daargelaten.Ik heb zo het idee dat dat ook aan ons is af te lezen, dat we niet tegen onze huidige levensstijl kunnen.
Dat is wel een heel erge dooddoener. Ik zeg alleen dat ze wellicht beter af waren, maar gelukkiger durf ik niet te zeggen. Dachten de mensen toen uberhaupt wel zo? Wij denken dat we gelukkig moeten zijn, maar hoe dachten de oermensen daar over? Konden ze niet gewoon "zijn" zonder na te denken over gelukkig of ongelukkig? Als je naar ons westerlingen kijkt, zie je eigenlijk dat we nooit tevreden zijn.Een volk dat geisoleerd leeft heeft weinig kans om in contact te komen met virussen, maar het kan nog steeds gebeuren. Maar goed, als jij denkt dat ze gelukkiger waren voor de landbouw dan mag je dat.
Ik bedoelde mentaal, zoals ik in het vorige stukje heb uitgelegt. Ook lichamelijk lijkt het me niet dat we er zo goed tegen kunnen als je ziet waar we allemaal afhankelijk van zijn geworden. We hebben het ons zó makkelijk proberen te maken, dat we het ons alleen maar moeilijker maken.Volgens mij kunnen we er prima tegen, onze levensverwachting van rond de 80 is nog nooit zo hoog geweest, indianenverhalen daargelaten.
Een westerling zou kapot gaan ja, maar denk je dat de oermensen niets hadden?? Goh waar komen al die rotstekeningen dan vandaan, en denk je dat ze zelf geen spelletjes en mythes hadden? Dat wij nou van die verwende krengen zijn...Je zou er gillend gek van worden.. een werkweek van 18 uur, resteren 150 uur, waarvan je er wellicht 60 slaapt, en je je 90 stierlijk mag vervelen... want ik geloof niet dat ze destijds veel entertainment hadden