Jan van de Velde
Moderator
Artikelen: 0

Re: Spel- En Taalfouten

Procedure om als gast te kunnen posten in een bestaand topic:

Bevestig code

Vul de 6 cijfers die u op het plaatje ziet in.

Als je het niet kan lezen, klik er dan op om een nieuwe te maken.

Als belangrijkste zie ik naast cijfers ook letters.....

voorstel:

Bevestig beveiligingscode

Vul de 6 tekens in die je op het plaatje ziet.

Als je het niet kan lezen, klik er dan op om een nieuw te maken.

mogelijk kunnen beide teksten (zie mijn vorige bericht hier) (grotendeels) identiek worden gemaakt?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
albert davinci

Bij registratie en gastposts mededelen dat dit stukje 'test of dat het een gebruiker is en geen spambot'-software hoofdlettergevoelig is.

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?s...mp;#entry334772
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.
Lucas N

Nadat er gereageerd is op een post waarop ik eerder reageerde, krijg ik in mijn mail vaak het bericht:

"Er wordt maar 1 e-mail per dag verstuurd omdat anders je mailbox overstroomd met onze e-mail."

"overstroomd" moet hier zijn "overstroomt", of er moet staan: "overstroomd wordt"
Klintersaas
Social:

Ik heb een paar 'grieven' over de 'Poll opties':

Het keuzevakje onder elke vraag dat vraagt of de bovenstaande vraag een meerkeuzevraag is of niet:

Meer keuze vragen? (Gebruikers mogen dan meer dan een stem geven)
Mijn voorstel: Meerkeuzevraag? (In dit geval mogen gebruikers meer dan één keuze aanduiden)

Het zinnetje dat aangeeft hoeveel vragen/keuzes gesteld mogen worden:

Het is toegestaan 3 vragen met 10 keuzes te stellen.
Mijn voorstel: Het is toegestaan nog maximaal 3 vragen met elk 10 keuzes te stellen.

Toelichting:
  1. Naarmate de poll vordert, verandert het cijfer 3 in 2 of 1. Daarom is 'nog maximaal' m.i. handig;
  2. De gebruikers zouden het idee kunnen krijgen dat in de totale poll maar 10 keuzemogelijkheden mogen voorkomen. Daarom is het handig om - m.b.v. het woordje 'elk' - te vermelden dat élke vraag 10 keuzemogelijkheden mag hebben.
Als laatste:

Poll titel
Poll inhoud
Poll vraag toevoegen
Poll keuze toevoegen
Poll formulier sluiten
Mijn voorstellen:
  • Polltitel of Titel
  • Pollinhoud of Inhoud
  • Pollvraag toevoegen of Vraag toevoegen
  • Pollkeuze toevoegen of Keuze toevoegen
  • Pollformulier sluiten
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
jdr

Na het aanklikken "vind onderwerpen" onder de gebruikersnaam bij een bericht:

Alle onderwerpen door deze gerbuiker
Revelation

Als het goed is zijn bovenstaande fouten gecorrigeerd. pi.gif
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde
Klintersaas
Social:

Bij mijn poging om te controleren of de 'fouten' in de pollopties inderdaad verdwenen zijn (niet dat ik je niet vertrouw) is het me opgevallen dat ik geen mogelijkheid meer heb om polls te maken. Is het mogelijk dat er iets is foutgelopen bij het verbeteren van de fouten?

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
jdr

Nop...

Wetenschapsforum > Alle onderwerpen door deze gerbuiker
Revelation

Dit is opmerkelijk, ik kon ook geen polls meer maken...

En ik weet zeker dat ik die fout verbeterd heb.. Ik ga erachteraan.

Edit: Totdat ik de fout heb kunnen vinden heb ik een oude versie teruggezet. Daar zitten dus nog taalfouten in, maar het moet maar even.
Revelation

Als het goed is, werkt alles nu weer en zijn de meeste fouten eruit.
ZVdP

Onder 'instellingen'>'bewerk profiel info' heb je de vakjes 'jouw locatie' en 'jouw interesse'.

Hierbij is de mogelijkheid om automatisch te controleren of je de limiet van karakters niet hebt overschreden.

Wanneer je dit wil testen krijg je het volgende bericht: "Locatie: De maximale lengte is 50 karakters. Je hebt gebruikt 33 karakters nog over"

btw: zou 'bewerk profiel info' niet beter zijn: 'bewerk profielinfo'?
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian
Klintersaas
Social:

In de 'Instellingen' zijn nog verschillende andere taalfouten terug te vinden.

Onder 'PB-blokkeerlijst':

Gebruikers is al in je PB-blokkeerlijst
=> Gebruikers in je PB-blokkeerlijst

Voeg een gebruiker toe die jouw geen PB's mag zenden
=> Voeg een gebruiker toe die jou geen PB's mag zenden

Optionele reden voor blokeren
=> Optionele reden voor blokkeren

Onder 'Bug Tracker':

Geen taalfout, maar telkens als ik een subtiteltje onder 'Bug Tracker' aanklik ('Your Bugs' - 'View Bug Subscriptions' - 'View Project Subscriptions') krijg ik een pagina met als melding: "You do not have permission to view this area!" Is dit normaal?

Onder 'Verander persoonlijk portaal informatie':

Onder 'Moderatie opties' (dat overigens 'Moderatieopties' hoort te zijn), staan twee subtiteltjes, nl. 'Nieuw Commentaar' en 'Nieuwe Vrienden'. Rechts van elk subtiteltje staat een menu waarin men kan kiezen tussen twee opties. Eén van die opties is "Gedeactiveerd - Sta toevoegingen toe zonder goedkeuren toe"

Eén keer toe lijkt mij voldoende.

Onder 'Jouw avatar':

Kies een Avatar uit één van onze Galerij
=> Kies een Avatar uit onze Galerij

Ook de knop waarop je moet klikken om deze functie te gebruiken bevat deze fout.

Onder 'Persoonlijke foto wijzigen':

Jouw persoonlijk foto
=> Jouw persoonlijke foto

Onder 'Beheer genegeerde gebruikers':

Wanneer je gebruikers negeerd, worden alle berichten van hun verborgen totdat je aangeeft dat je deze wilt lezen. Sommige gebruikers kunnen door hun gebruikersgroep niet worden genegeerd.
=> Wanneer je gebruikers negeert, worden al hun berichten verborgen totdat je aangeeft dat je deze wilt lezen.

Het lijkt mij ook nuttig om de gebruikersgroepen van gebruikers die niet genegeerd kunnen worden te vermelden.

Onder 'E-mailinstellingen':

Door deze optie in te schakelen word je automatisch geabonneerd op ieder onderwerp dat je maakt of waar je op antwoord.
=> Door deze optie in te schakelen word je automatisch geabonneerd op ieder onderwerp dat je maakt of waar je op antwoordt.

Onder 'Verander e-mailadres':

Het is aan te raden dat je je wachtwoord opschrijft op bewaard, voor het geval je niet meer kun inloggen.
=> Het is aan te raden dat je je wachtwoord opschrijft of bewaart, voor het geval je niet meer kunt inloggen.

Onder 'Verander wachtwoord':

Wij zijn geïnformeerd over je wachtwoord en is in bewaring genomen. Als je niet kan inloggen, probeer eerst dan uit te loggen en dan vervolgens weer in te loggen, mocht je niet in kunnen loggen neem dan contact op met het team.
=> Wij zijn geïnformeerd over je wachtwoord en het is in bewaring genomen. Als je niet kan inloggen, probeer dan eerst uit te loggen en vervolgens weer in te loggen. Mocht je dan nog niet kunnen inloggen, neem dan contact op met het team.

Hierboven heb ik enkel de 'belangrijkste' fouten gemeld. Doorheen heel de instellingen staan ook heel wat fouten tegen het aan elkaar schrijven van samenstellingen.

Klintersaas
Social:

Sinds ik ook Nieuwsposter ben, kan ik o.a. modereren in het forum 'Wetenschappelijk Nieuws'. Wanneer ik topics wil samenvoegen d.m.v. het drop-downmenu linksonder, kom ik op een pagina terecht waar enkele taalfoutjes te vinden zijn:

Als je een onderwerp samen voegt met een andere, zullen alle berichten worden over geplaatst naar het onderwerp waar jij wilt. Het nieuwe onderwerp zal op chronologische wijze worden in gedeeld. Peilingen en peiling stemmers kunnen niet worden samen gevoegt

=> Als je twee onderwerpen samenvoegt, zullen alle berichten worden overgeplaatst naar een nieuw onderwerp. Het nieuwe onderwerp zal op chronologische wijze worden ingedeeld. Peilingen en peilingstemmers kunnen niet worden samengevoegd.

Voer een URL in van het onderwerp die jij wilt toevoegen.
=> Voer de URL in van het onderwerp dat je wilt toevoegen.

ypsilon

Je zal links en rechts nog wel een paar minieme foutjes aantreffen. De gewone gebruikers zien deze echter niet dus n.m.m. is dit van minder groot belang. Het lijkt me beter dat je dit bij de crew even aankaart.
Revelation

Weer een hoop werk zo te zien!

Ik zal er zo snel mogelijk werk van maken. Mocht het niet gebeurd zijn binnen een paar dagen, dan moet je me er maar even aan herinneren pi.gif

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”