Moderators: Michel Uphoff, jkien
Het heelal heeft volgens een aantal wetenschappers een doorsnee van 156 miljard lichtjaar.Jermaine N schreef:Even een belangrijk onderscheid: het heelal kan best eindig zijn (qua grootte/inhoud), en toch nergens stoppen! Dus ook al zit er geen "rand" aan het universum, het hoeft niet oneindig groot te zijn. Als je moeite hebt om dit in te zien, vergelijk het dan met het aardoppervlak (is namelijk hetzelfde principe, alleen een dimensie lager). Het aardoppervlak is ook eindig, maar heeft geen grens.kroekie schreef:wie kan mij vertellen hoe groot het heelal is en of die stopt of oneindig door gaat? want als die ergens stopt moet er wat achter zitten en wat zit er dan achter
iedereen alvast bedankt wie een nuttig antwoord kan geven want ik wil het graag weten ik zit er telkens maar over te denken ik word er alleen maar gek van
Je kan de aarde niet vergelijken met heelal want het heelal is totaal anders ! .
wie kan mij vertellen hoe groot het heelal is en of die stopt of oneindig door gaat?
Dat kan wel zo zijn, dat die mensen dat zeggen, maar er is hard bewijs voor dat dat niet zo het geval kan ZIJN...sommige zeggen dat achter de heelal nog ''mensen'' wonen die al overlden zijn en dat je ze kan berijken door 800000jaar met de snelheid van het licht te rijzen
Er is geen "achter" het heelalsommige zeggen dat achter de heelal nog ''mensen'' wonen die al overlden zijn en dat je ze kan berijken door 800000jaar met de snelheid van het licht te rijzen