Moderator: Rhiannon
parallellopipedumparallellepipedum
parallellopipedumBelgjm schreef:parallellepipedum
Ik vind dat woord juist helemaal niks. De e in het midden had van mij weg gemoeten, ik vind de spelling zoals ie nu is niet logisch, ik vind de klemtoon niet kloppen met de spelling.Faliekant is een van mijn favoriete woorden.
Hier ben ik het 100% mee eens.Verder, leuk topic, er komen veel leuke woorden voorbij
Ik vind het een prachtig woord. Niet door de betekenis, noch door de uitspraak, maar omdat dit het enige Nederlandse woord is met de ø.høken
onovergank. werkw.; høkte; gehøkt (fantasiewoord gevormd door leden van de Achterhoekse popgroep Normaal met de bijgedachte aan 'neuken')
1 ongeremd feestvieren, uit zijn dak gaan.
Je bent niet de enige. Bovendien zijn er zoveel mooie woorden in onze taal. Ik heb niet bewust een favoriet, maar een van de woorden die ik graag mag horen, en net zo graag te pas en te onpas gebruik, is 'frappant'. Dit betekent iets als 'opvallend, raar, opmerkelijk'. Maar wat ik altijd een mooi woord heb gevonden, is 'tektoniek' (eigenlijk 'platentektoniek'. ik ben ervan overtuigd dat ik dat bij aardrijkskunde heb geleerd, maar de VD kent het niet). Dit gaat over de platen in de aardlagen en heeft te maken met de oorzaak van aardbevingen.Ik vind het erg moeilijk om mijn favoriete woord te kiezen, omdat ik zo dol ben op de Nederlandse taal in het geheel.
Leuk om te weten!Je bent niet de enige.
De Woordenlijst Nederlandse Taal kent het wel.Maar wat ik altijd een mooi woord heb gevonden, is 'tektoniek' (eigenlijk 'platentektoniek'. ik ben ervan overtuigd dat ik dat bij aardrijkskunde heb geleerd, maar de VD kent het niet).