Er is vannacht ingebroken bij ons in de auto.
1. De deur is vanaf de bovenkant opengewrikt, bovenkant van de deur en de dakrand is beschadigd.
2. De airbags uit het stuur en uit het dashboard aan de bijrijderskant zijn verwijderd en meegenomen.
3. Er is gepoogd om de radio te stelen, maar gelukkig zonder succes. Hij zit nu wel los en is defect.
4. Verder is er nog wat kleingeld (ongeveer 5 euro voor bijvoorbeeld in de parkeerautomaat) gejat.
Wat ik er nog bij wil zeggen: opmerkelijk is dat vandaag nog iemand anders uit dezelfde woonplaats (Sprundel) aangifte deed van het bovenstaande. Bij beide inbraken gaat het om een Ford Focus Station. De kans is dus heel groot dat het delict is gepleegd door dezelfde daders.
Mijn vader moest naar zijn werk, dus die is gewoon met de auto naar z'n werk gereden. Mijn moeder heeft vanmiddag aangifte gedaan op het politiebureau.
Wat ik me nu afvraag: is het wel verstandig om er gewoon mee te rijden? Wordt er sporenonderzoek gedaan bij auto-inbraken? Had hij de auto waarin is ingebroken moeten laten staan en de andere auto moeten nemen of maakt het niets uit?
Ik doel nu uiteraard op de gevolgen van de afdoening van de zaak. Niet op verkeersveiligheid. Het was natuurlijk altijd beter geweest om de andere auto te nemen in plaats van de airbagloze auto.