Hmm, ok, boeken en Symone... Ik ben een boekenkoper, niet zo'n lener (wel van vrienden, niet van de bieb). Ik ben gek op mooi vormgegeven boeken. Zo heb ik een supermooi kookboek gekocht van Tessa Kiros, waar ik nog geen recept uit gekookt heb, maar waar ik wel af en toe eens in lees en blader pi.gif . Ik heb in een extra kamer een klein formaat boekenkast die uitpuilt, en in m'n woonkamer een zeer bescheiden deel met de boeken die ik vaker ter hand neem (meest naslagwerken).
Een kijkje in mijn boekenkast leert dat ik vrij 'breed' lees... kookboeken (of over voedsel), tuinboeken, fotoboeken (!), designboeken, reisgidsen en reisverhalen, boeken van ervaringen van buitenlanders in Nederland, spreekwoordenboeken, het witte boekje, tijdschriften. Een hele reeks kinderboeken, waargebeurde verhalen, literatuur en ook... jaja, chicklits
en de Harry Potters.
Ik lees Nederlands en als het origineel in het Engels is, dan liever in het Engels. En laatst me voor het eerst gewaagd aan een vertaling van Schopenhauer. Op mijn nachtkastje liggen meestal drie of vier boeken tegelijk (maar ik lees ook gewoon lekker op de bank of de zitzak...).
Op het moment ben ik bezig in een boek ivm een carrièreswitch (wat wil ik nou en hoe ga ik dat bereiken...) met als lekkere tegenhanger voor in bed een echte Engelstalige chicklit. Daarnaast ligt "Het vreugdevuur der ijdelheden" van Tom Wolfe al een tijd op m'n nachtkastje (in het Nl trouwens) maar ik wil er maar niet doorheen komen
.
Ik hou niet van sf of thrillers. Ook misdaadromans zijn niet m'n favoriet (hoewel ik wel een periode alle Baantjers uit de bieb heb geleend).
Dit is het geloof ik wel zo'n beetje...