Kan iemand mij uitleggen waarom dit in geneeskunde thuishoort?
Onderzoek naar hoe je kunt aantonen of iemand is beschadigd door microgolven lijkt me pathologie - wel op zn plaats dus?
Maar hoe kunnen slachtoffers van microgolf wapens aantonen dat zij worden gebrand/bestraald?
Zolang er nog gestraald wordt lijkt me dat uiterst simpel vast te stellen middels meting. Als bij wijze van spreke de buurman zn magnetron saboteerd en de straling via een gipswandje mijn huis in blaast staat mn frequentieteller de hele dag op 2350 MHz en maximaal signaal.
Achteraf is het niet echt vast te stellen als het gaat om hoeveelheden die mensen gemakkelijk overleven. Afgezien van thermische effecten heeft het geen gevolgen, en is er dus ook niets aan te tonen. Het is zoiets als proberen aan te tonen dat iemand zich gisteren een kwartiertje op veilige afstand aan een straalkachel heeft gewarmd.
Er is wellicht een tussencategorie die het overleeft, maar met enige brandwonden. Zulke brandwonden zijn denk ik vrij specifiek te herkennen, omdat ze wel de kenmerken en het genezigsproces van gewone brandwonden hebben, maar niet de duidelijke oorzaak (zeg maar: de schroeiplek van de koekepan).
Qua schade kun je het denk ik vergelijken met bijv je voet in een te heet bad steken en daar houden. Zulk letsel is uiteraard ongebruikelijk omdat mensen normaliter hun voet wel terugtrekken. Maar het verschil tussen iemand die in een warm bad viel en daar net te langzaam weer uitklauterde, en iemand die een flinke tik van bijvoorbeeld een radarisntallatie heeft gehad lijkt me lastig te bepalen... afgezien van het domweg aan de patient te vragen