Ik ben hier niet echt in gespecilaiseerd maar ik weet het volgende zeker.
Dit soort medisch personeel is verzekerd. Wanneer de patiënt volgens de rechter recht heeft op een schadevergoeding dan betaalt de verzekering deze vergoeding.
De reden is evident; het risico is relatief klein maar als het gebeurt dan zou zo'n arts geruïneerd zijn.
Ik ga er hier van uit dat het per ongeluk (dat moet los van elkaar
) is gebeurd.
Dit naar aanleiding van het operatie personeel dat de CO2 slang verkeerd aansloot met het gevolg dat de buikholte van een patiente in brand vloog.
Pijnlijk
Dit lijkt mij een vermijdbare fout, waarmee ik niet wil impliceren dat er sprake is van schuld (dat is mi afhankelijk van de intentie waarmee de fout is gemaakt).
Merk op dat er een groot cultuurverschil is tussen verschillende landen. In Nederland zijn de vergoedingen erg laag, naar mijn mening te laag aangezien ik de indruk heb dat zelfs de materiële kosten niet volledig worden vergoed. In de USA zijn de bedragen erg hoog, naar mijn mening onnodig hoog aangezien ik de immateriële schadevergoeding soms wel erg hoog vind.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap
We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.