Daarmee dat ik op mijn vista dat aero thema al had uitgezetBart schreef:Wat ik heb begrepen is dat dit dus een groot probleem van Vista is.
Voor wat ik heb gezien biedt Vista niet veel meer dan XP, behalve een meer gelikte grafische interface. Het vreet echter wel systeem resources. Persoonlijk vindt ik het belachelijk dat je 1GB geheugen ervoor nodig hebt.
Zeker, ik deed dit ook met een ubuntu, dan wel op een nieuwere pc. Ging 10 keer zo snel als vista. Ongeveer zoals mijn XP nu is.Ik draai nota bene een Debian (Linux) distributie met veel extra software op een meer dan 10 jaar oude Tulip Pentium II. En zelfs dat is sneller dan Vista.
Ik denk vooral dat je problemen krijgt wanneer je op een oude pc even VISTA wil gaan installeren. Wanneer je nu een nieuwe pc koopt of je hebt er eentje gekocht net voor VISTA uit kwam maar waar wel een stukker van Microsoft op hangt (VISTA Capable) dan heb je volgens mij nooit problemen. Je kan de dag van vandaag geen trage pc kopen die geen VISTA kan draaien denk ik.
Waarschijnlijk zal die computer voldoen aan de minimum vereisten van vista en zullen die sticker erop mogen kleven. Minimumvereisten wil natuurlijk wel niet zeggen dat het vlot gaat werken. Je moet altijd zelf nog een beetje nadenken ook natuurlijk.M'n neef is erin geslaagd zo'n computer te kopen in de winkel De sticker alleen garandeert zeker niet dat je pc lekker loopt.
Daar heb je gelijk in, veel winkelverkopers maken misbruik van onwetende klanten en vaak weten de winkelverkopers er zelf ook niks van.Ik kan zo niet uit m'n mouw schudden wat de minimum eisen zijn voor vista, maar zelf zonder areo loopt die pc gewoon voor geen meter. Ik vind het bijna beschamend dat winkels de onwetende klant een pc aanwrijft met vista terwijl die pc daar eigelijk niet geschikt voor is. Vind je het raar dat er zoveel 'klachten' zijn? Volgens mij is de helft van de klachten te wijten aan onwetende kopers.
Het zou niet mogen zijn dat het besturingssysteem de eisen van je PC bepalen. Ik heb op mijn werk een PC (met Windows XP) die is gedimensioneerd op het gebruik van Matlab en niet op Windows XP. Was XP nog lichter geweest, of had er zelfs een lichte Linux distributie op gezeten, dan had het niet betekent dat ik een mindere perfomance van mijn PC had geeist. In tegenstelling zelfs, als Windows XP lichter was geweest had ik nu meer resources om Matlab te draaien.DePurpereWolf schreef:@ Bart, Microsoft moet wel een OS maken met hogere systeemeisen anders is er geen of weinig reden om over te stappen van WinXP.
Het is in principe goed dat Windows XP het liefst 2GB ddr2 en 512MB GDDR3 wil hebben omdat nu al het software wat op Vista draait er van uit kan gaan dat er genoeg resources aanwezig zijn. Als windows Vista niet was uitgekomen zou de computer industrie in elkaar kunnen zakken doordat gewone huis-tuin-en-keuken consumenten genoeg hebben met de basis van de basis modellen. Dus een 1.5GHz Turion met 256MB en onboard graphics, net genoeg op XP op te starten, maar je kunt er totaal niks mee, flash, youtube, HD-films bekijken, iTunes, werkt allemaal voor geen meter.
WinVista verplicht je te investeren in de PC, want het makkelijker maakt voor software ontwikkelaars om betere, gebruiksvriendelijk, visuelere programma's te ontwikkelen.
afaik is het alleen koppelverkoop indien men een monopoly heeft. Aangezien geen enkele hardware producent een markt aandeel heeft die mogelijk als monopoly kan worden aangemerkt is het bundelen van Windows bij het product strikt genomen geen koppelverkoop.Als het daadwerkelijk zo is dat de computerfabrikanten Microsoft nodig heeft om de nieuwe (snellere) computers te verkopen, dan is dat koppelverkoop en dus verboden.
http://nu.nl/news/1247311/50/Europese_denk...op_Windows.htmlHet moet consumenten gemakkelijker worden gemaakt om een computer zonder Windows aan te schaffen. Volgens een invloedrijke denktank zou de Europese Commissie de verkoop van pc's met een voorgeïnstalleerd besturingssysteem aan banden moeten leggen.