Waarom is een triple core niet logisch? je kunt de plaats van de vierde gebruiken om er een goede hoeveelheid SDRAM in te proppen (de cache). Niet alles hoef 2^n te zijn, behalve dat het makkelijker te ontwerpen is.
En wat dan achter de quadcores? We maken er eentje met 5 cores? Als men er in slaagt om elke processor weer half zo klein te maken is het gewoon logisch om dan naar 8 cores over te gaan. Maar dan zie ik het (onwetende) publiek schreeuwen achter 5,6 of 7 cores als tussenstap, terwijl dat eigelijk op niks slaat. Ik zie het een beetje als idiote marketing: Kijk mensen, een dual core is hedendaags, een quadcore is futuritisch, en als je toch iets nieuw wil koop je toch een triple core? Nuja goed, als men ooit software gaat optimaliseren voor triple cores lig ik er niet wakker van, maar ik vrees ervoor.
PS: volgens mij kan je niet 'zomaar' die lege ruimte gaan opvullen extra SDRAM vermits de communicatie tussen de chips dan moeilijker zal zijn, of je meer ruimte nodig hebt voor connecties. Stel dat de 'middelste' core dan die ram zou willen aanspreken dan moet die via 1 van de andere cores verlopen...