Als we ons druk maken over 12.12.12 en net 06.06.06 overleefd hebben, waarom slaan we dan 07.07.07 over ? Om 7h07 stap ik altijd in de trein , dus dat doe ik dan voor de veiligheid maar een keer niet op die komende 7 juli.
Maar is het waar dat er een Maya-kalender bestaat waarvan iedereen kan narekenen dat die loopt tot 21 December 2012 ?
Dat lijkt me dan een ander verhaal. Konden die Maya's beter naar de sterren kijken dan wij ? Waarschijnlijk werden ze niet zo veel lastiggevallen met reclames en andere onzin op radio, telefoon, folders, kranten en televisie als wij. Dan hadden ze zeker meer tijd om zich op de sterrenhemel te richten. Ook van stadsverlichting hadden ze dan waarschijnlijk niet veel last.
Quantumsprong en magnetische aardompoling ? Om daar nu een argument tegen kernenergie in te zoeken komt mij ook wat vreemd over. Het kruisen van het equatorvlak van onze melkweg is voor ons nu niet zo nauwkeurig te bepalen, denk ik. Maar konden de Maya's dat al uitrekenen en hun kalender daarom tot 21 December 2012 laten lopen ? Dat zou ik erg interessante natuurkunde vinden.