Ik ben op zoek naar een Desktop Lock,
op google kan ik wat freeware vinden die niet deugd,
of ik moet er voor betalen.
kan iemand mij verder helpen?
Kan je hier misschien even op antwoorden a.u.b. ?Wat behoort dit stukje software te doen?
Het probleem met een screensaver is, dat je de computer gewoon kan rebooten. Na de reboot is de computer alleen niet meer gelockt. Met een programma als Desktop Lock blijft de computer ook na rebooten gelockt. Beetje googelen op freeware desktop lock: hier zal vast wel iets bruikbaars tussenzitten...Met winXP kun je gewoon instellen dat als je je pc 20 min niet gebruikt de screensaver aan gaat en je je wachtwoord moet ingeven om de pc weer te gebruiken
Na de reboot is de computer alleen niet meer gelockt.
Ik vraag mij dan af, waarom wil je zo extra beveiligen als je het toch altijd kan omzeilen.BIOS Flash? Ik bedoel gewoon de CMOS jumper omzetten, batterij eruit halen, weer erin en jumper terug. Dan is de BIOS naar de standaarwaarden teruggezet (oftewel zonder wachtwoord).
Ruben01 schreef:Ik vraag mij dan af, waarom wil je zo extra beveiligen als je het toch altijd kan omzeilen.
Als je zelf je paswoord vergeet en je haalt de batterij er even uit dan kan iemand anders dat ook.
Dat is eigenlijk beter verwoord dan mijn verhaalAnywho, als je al niet kunt vertrouwen dat er iemand in je computer kan rondneuzen om jumpertjes te verzetten, kan hij ook de hardeschijf er gewoon uit halen. Behalve natuurlijk als je een hangslot rond je pc hangt.