Wat tevens het grote nadeel van PDF is. Geen ruimte voor onderstrepen, vetdrukken, lettergrootte veranderen, typefouten verbeteren, grammatica en stijl verbeteren, markeren met een gele kleur enz.
Dat is dan ook niet de bedoeling van de auteur. Als hij onderstrepingen, bold, andere lettergrootte, andere stijl/grammatica wilde, dan deed hij dat wel. Typefouten moet je gewoon niet maken
De pdf's die ik heb, hebben dit over het algemeen dan ook niet nodig. Het zijn vaak naslagwerken, scripties, artikelen, enz. die geen correcties nodig hebben, en/of waarin de auteur geen verandering duldt.
Nog een nadeel van PDF vind ik dat het gruwelijk traag is (in vergelijking met Words)
Dat snap ik niet. Wat is precies traag? Het enige wat je ermee doet is toch scrollen of in- en uitzoomen? Dat gaat bij mij instantaan.
en dat de PDF-reader nogal een groot programma is (zo'n 80 megabyte uit mijn hoofd) met zowel het opstarten als het bladeren.
"met zowel het opstarten als het bladeren' hoort volgens mij vóór "en dat de PDF-reader..."
Dat het een groot programma is, daar zie ik ook niet echt een nadeel in. Je hoeft het slechts één keer te downloaden. Als je Office installeert met Word kost dat ook veel schijfruimte?
Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -