Jan van de Velde
Moderator
Artikelen: 0

Conversiefilter

Ik werk sinds kort met mijn leerlingen (ook) via een elektronische leeromgeving. Dat is natuurlijk niet oznder kinderziekten. Voor een opdrachten moeten ze een .doc-bestand downloaden, met daarin een link naar een applet, en een stap voor stap handleiding voor die applet, met geïmporteerde afbeeldingen (screenshots en andere, oorspronkelijk alles in gif en png format)

Een van mijn leerlingen komt met het volgende probleem en ik heb geen oplossing.
Mijn computer pakt het bestand niet,

dus als iemand mij wilt helpen alvast bedankt.

(Ik krijg telkens bericht dat de conversiefilter voor afbeeldingen niet kan worden geladen.)
Wat kan dat betekenen en hoe lossen we dat op?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Klintersaas
Social:

Re: Conversiefilter

Trek eens even uit voor onze handleiding Google, dan vind je misschien vaker wat je zoekt (
Verborgen inhoud
Dit is de eerste keer dat ik met moeite het gebruik van een emoticon kan onderdrukken.
).

Typ op Google conversiefilter in. Je krijgt direct een hoop relevante resultaten:

http://www.helpmij.nl/forum/archive/index.php/t-203631.html

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1119418

http://www.iksnaphetniet.nl/forum/viewthre...=9&TID=8943
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
Jan van de Velde
Moderator

(Goed bedoeld en leuke steek onder water :D , dat gegoogle, maar) in softwarezaken weet ik toch bij voorbaat dat ik, wat ik ook vind, hulp nodig zal hebben.

Als ik het goed begrijp:

- heeft hij dus waarschijnlijk een recentere versie van Word dan ik (die het document schreef)

- is bij de installatie van zijn versie dat conversiefilter waarschijnlijk niet meegenomen

en áls dat het geval is:

-dan zou hij het moeten kunnen oplossen door de installatie-cdrom in zijn computer te steken, en dan het document downloaden waarna word automatisch dat filter zou laden en hij voor eens en voor altijd (nou ja) van deze ellende verlost is?
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
Cycloon

Het doet me een beetje denken aan Open Office die lastig doet met afbeeldingen uit .doc bestanden. Als hij/zij toch microsoft office heeft en het probleem ontstaat omdat jij een nieuwere/oudere versie hebt dan moet dat zeker gefixt kunnen worden dmv een update van office via internet. Natuurlijk is dat maar weer de vraag in hoeverre je student daar kennis in heeft. Normaliter kan je office mee updaten via je systeem updates van windows.
Ruben01

Misschien kan je beter een .pdf bestand maken i.p.v. Word. Je moet dan ook wel een reader hebben maar ik denk dat iedereen die af en toe iets wetenschappelijk voor school moet doen dit wel heeft. Je kan namelijk zeer weinig goeie info vinden wanneer je niet over een .pdf reader beschikt.
Phys

Een pdf met afbeeldingen op de juiste manier is al direct een stuk meer werk dan gewoon in Word invoegen. Maar verder is het inderdaad wel handiger: voor iedereen toegankelijk op exact de manier zoals gemaakt.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
DePurpereWolf

Stuk meer werk? Je kunt natuurlijk gewoon een gratis pdf-printer gebruiken (pdf995) of met openoffice kun je alles in pdf op slaan. word naar pdf converteren is ~geen extra werk

Met pdf zul je nooit een probleem hebben met conversies, en je hebt het probleem niet dat mensen je document kunnen veranderen, ietsje meer beveiliging
Phys

Stuk meer werk? Je kunt natuurlijk gewoon een gratis pdf-printer gebruiken (pdf995) of met openoffice kun je alles in pdf op slaan. word naar pdf converteren is ~geen extra werk
Ok; wist ik niet. Dan weet Jan wat te doen in de toekomst :D

- Niels Bohr -
Jan van de Velde
Moderator

ik ben het met je pdf-optie eens, maar dat is toekomstmuziek:

1) ik heb de software niet

2) ik moet er mee leren werken (en ik steek er al zoveel tijd in)

3) de leerlingen kunnen niks in zo'n document invullen om ter controle terug te sturen.......

Die readers zijn ook een praktisch probleem, vorig jaar is me gebleken dat 50 % van de leerlingen die niet heeft of kent. Dat is natuurlijk vrij vlot genezen, ik heb ze nu ook allemaal Java laten downloaden en tot heden lijkt dat geen problemen op te leveren (afkloppen, nog maar 12 van de 72 resultaten binnen)
Stuk meer werk? Je kunt natuurlijk gewoon een gratis pdf-printer gebruiken (pdf995)
tell me a little more about it please......
Phys

Die readers zijn ook een praktisch probleem, vorig jaar is me gebleken dat 50 % van de leerlingen die niet heeft of kent. Dat is natuurlijk vrij vlot genezen, ik heb ze nu ook allemaal Java laten downloaden en tot heden lijkt dat geen problemen op te leveren (afkloppen, nog maar 12 van de 72 resultaten binnen)
Volgens mij mag je Word even gangbaar als Adobe Acrobat noemen. En als men Adobe heeft, is iedere .pdf te lezen. Een Word .doc heeft nog wel eens (blijkbaar) kleine onderdelen van office nodig die standaard niet geinstalleerd staan.
tell me a little more about it please......
Gebruik google :D

Uitleg: klik

- Niels Bohr -
Ruben01

pdf995 heb ik nog niet gebruikt, ikzelf gebruik meestal primopdf. Als je dit intypt in google krijg je wel een site om het gratis te downloaden.

Hier is niks moeilijk aan:
  1. je volgt gewoon de installatie
  2. openen van je word document
  3. Bestand --> afprinten
  4. i.p.v. bijvoorbeeld HP ..... of Canon .... neem je primopdf uit de lijst
  5. je doet verder je instellingen (papiergrootte, aantal pagina's, ... )
  6. klikken op afdrukken
  7. nu gaat het programma primopdf een venster tonen waar je het adres kan ingeven waar hij de pdf moet opslaan.
Je kan dan ook nog wat paswoorden en andere beveiligingen aanbrengen op het document (kan je ook overslaan als beginnende gebruiker).

Helemaal niet moeilijk (95% gebeurd in Word zelf).
albert davinci

en je hebt het probleem niet dat mensen je document kunnen veranderen, ietsje meer beveiliging
Wat tevens het grote nadeel van PDF is. Geen ruimte voor onderstrepen, vetdrukken, lettergrootte veranderen, typefouten verbeteren, grammatica en stijl verbeteren, markeren met een gele kleur enz.

Dit is een mooi voorbeeld van overbeveiliging; een sterk afnemend gebruikersgemak door 'beveiliging'.

Nog een nadeel van PDF vind ik dat het gruwelijk traag is met zowel het opstarten als het bladeren (in vergelijking met Words) en dat de PDF-reader nogal een groot programma is (zo'n 80 megabyte uit mijn hoofd).

Een voordeel van de PDF-reader (de standaard van adobe die de meesten hebben) vind ik dat het een prettig uiterlijk geeft (leest relatief prettig) en dat je vaak met een handje de pagina kan slepen.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.
Phys

Wat tevens het grote nadeel van PDF is. Geen ruimte voor onderstrepen, vetdrukken, lettergrootte veranderen, typefouten verbeteren, grammatica en stijl verbeteren, markeren met een gele kleur enz.
Dat is dan ook niet de bedoeling van de auteur. Als hij onderstrepingen, bold, andere lettergrootte, andere stijl/grammatica wilde, dan deed hij dat wel. Typefouten moet je gewoon niet maken :D

De pdf's die ik heb, hebben dit over het algemeen dan ook niet nodig. Het zijn vaak naslagwerken, scripties, artikelen, enz. die geen correcties nodig hebben, en/of waarin de auteur geen verandering duldt.
Nog een nadeel van PDF vind ik dat het gruwelijk traag is (in vergelijking met Words)
Dat snap ik niet. Wat is precies traag? Het enige wat je ermee doet is toch scrollen of in- en uitzoomen? Dat gaat bij mij instantaan.
en dat de PDF-reader nogal een groot programma is (zo'n 80 megabyte uit mijn hoofd) met zowel het opstarten als het bladeren.
"met zowel het opstarten als het bladeren' hoort volgens mij vóór "en dat de PDF-reader..."

Dat het een groot programma is, daar zie ik ook niet echt een nadeel in. Je hoeft het slechts één keer te downloaden. Als je Office installeert met Word kost dat ook veel schijfruimte?

- Niels Bohr -
albert davinci

Phys schreef:Dat is dan ook niet de bedoeling van de auteur. Als hij onderstrepingen, bold, andere lettergrootte, andere stijl/grammatica wilde, dan deed hij dat wel. Typefouten moet je gewoon niet maken :D

De pdf's die ik heb, hebben dit over het algemeen dan ook niet nodig. Het zijn vaak naslagwerken, scripties, artikelen, enz. die geen correcties nodig hebben, en/of waarin de auteur geen verandering duldt.
Zolang ik geen gewijzigde versie verspreid is het toch niet de auteur zijn zaak wanneer ik veranderingen aanbreng? Dit is voor mij een klassiek geval van overbeveiliging.
Dat snap ik niet. Wat is precies traag? Het enige wat je ermee doet is toch scrollen of in- en uitzoomen? Dat gaat bij mij instantaan.

"met zowel het opstarten als het bladeren' hoort volgens mij vóór "en dat de PDF-reader..."
Inderdaad. Ik had deze woorden pas na het typen van de tekst toegevoegd en per ongeluk verkeerd geplaatst. Het programma start op mijn computer nogal traag op wat op zich nog niet zo erg is. Wat ik wel vervelend vindt is dat hij tijdens het bladeren vaak wat hapert. Wanneer ik bijvoorbeeld op bladzijde 8 ben en terug wil naar bladzijde 5 door met de scrollknop omhoog te gaan dan blijft de PDF-reader vaak eventjes haken wanneer er een afbeelding is. Dit is vervelend wanneer je tijdens het lezen regelmatig terug moet bladeren.
Dat het een groot programma is, daar zie ik ook niet echt een nadeel in. Je hoeft het slechts één keer te downloaden. Als je Office installeert met Word kost dat ook veel schijfruimte?
Dat is waar maar nu moet je als student én Words én PDF-reader installeren. Ik heb een wat oude computer met een kleine harde schijf.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.
Phys

Maar je noemde het een nadeel van Adobe ten opzichte van Word :D

- Niels Bohr -

Terug naar “Informatica en programmeren”