Aangezien ik hier geen subforum zie dat voor informatica dient, vraag ik of jullie informaticasites etc kennen waarik met mijn vragen over programmeren terecht kan (heel simpele zaken).
bedankt allemaal
Heb je nog een specifieke programmeertaal in gedachte?Aangezien ik hier geen subforum zie dat voor informatica dient, vraag ik of jullie informaticasites etc kennen waarik met mijn vragen over programmeren terecht kan (heel simpele zaken).
zie dit, vraag (na zelf gezocht te hebben) hierJa, Java
Dat heeft werkelijk niks met programmeren te maken. Dat is dat je je IDE niet snapt. Daarvoor zal het IDE wel een helpfunctie hebben (zoals zpidermen al zei).Als je JCreator open hebt, enzo tabs naast elkaar hebt, hoe zorg ge ervoor dat het de specifieke tab "uitvoert" ?
Niks!Ik vraag me af wat een IDE te maken heeft met de beginselen van programmeren?
Want Emacs is zo makkelijk en laagdrempelig in het gebruik.... oh wacht.Ik heb Java (en haskell, prolog, common lisp, C, etc) geleerd in Emacs, een programmeerbare editor.
touchéWant Emacs is zo makkelijk en laagdrempelig in het gebruik.... oh wacht.
Ik denk dat het net zo is als met dingen als 'vi' of regular expressions. Erg handig als je er uiteindelijk bekwaam mee bent, maar voordat het zover is...Hoewel ik het persoonlijk een erg handige editor vind kan ik me voorstellen dat niet iedereen daar zo over denkt
Ultraedit?Weet iemand een andere editor die uitlijnen van de code, haakjes tellen en zo doet?