Moderator: physicalattraction
Ik ben 16 en ik zou graag wat meer informatie over kwantiumfysica willen weten.Zou er iemand het simpelste willen uitleggen en dan geleidelijk aan opbouwen?
Helemaal mee eens!Dat is zowat de 10de keer dat deze filmpjes hier opduiken. Ik wil graag even opmerken dat ik ze verschrikkelijk vind. Ten eerste doen ze alsof string theorie de enige mogelijkheid is, ten tweede bevat dit filmpje geen wetenschap maar jeugdig enthousiasme (Greene is al moeten terugkomen op enkele uitspraken betreffende de perspectieven van snaartheorie), ten derde is dit een afgrijselijk punt om te starten met kwantummechanica (het gaat over een zeer klein en moeilijk aspect van kwantummechanica, en precies over dat aspect waar de wetenschap weinig tot niets van weet).
Dat is zowat de 10de keer dat deze filmpjes hier opduiken. Ik wil graag even opmerken dat ik ze verschrikkelijk vind. Ten eerste doen ze alsof string theorie de enige mogelijkheid is, ten tweede bevat dit filmpje geen wetenschap maar jeugdig enthousiasme (Greene is al moeten terugkomen op enkele uitspraken betreffende de perspectieven van snaartheorie), ten derde is dit een afgrijselijk punt om te starten met kwantummechanica (het gaat over een zeer klein en moeilijk aspect van kwantummechanica, en precies over dat aspect waar de wetenschap weinig tot niets van weet).
Nee dat is het dus niet! Als je meer van deze dingen wil begrijpen heb je helemaal niets aan deze docu. Als je gewoon een mooi spectaculair verhaaltje wil horen over moeilijke dingen dan heb je er iets aan. Tis voornamelijk entertainment, de dingen worden zo simplistisch uitgelegd dat er van de serieuze wetenschap die er achter zit weinig overblijft. Het zal je eerder een verkeerd beeld geven.Maar ik denk het dat het een goede hulp is om de relativiteitstheorie te leren kennen en de wereld van de atomen.