Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Hans Sterling
Artikelen: 0

Re: Kan of kunnen?

Allereerst: Je kan meerdere gebruikers (waaronder jezelf) tegelijk quoten. Gebruik daarvoor de Afbeelding-knoppen.
Niet iedereen kan van die mogelijkheid gebruik maken,Klintersaas (ik ook niet).

Heeft te maken met het aantal berichten die je geplaatst hebt,volgens mij.
Ir. E. Oosting,hoofdbreker:

"Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten waar batterijen eigenlijk zélf op lopen."
Klintersaas
Social:

Ben je er zeker van dat je die knoppen correct gebruikt? Zo ja, mijn excuses voor mijn ondoordachte reactie.
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
Hans Sterling

Ben je er zeker van dat je die knoppen correct gebruikt? Zo ja, mijn excuses voor mijn ondoordachte reactie.
De knoppen niet correct gebruikt.

Bedankt voor de link.
Ir. E. Oosting,hoofdbreker:

"Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten waar batterijen eigenlijk zélf op lopen."
Unimon

Dat + + + quoten gaat niet maar heb gezien dat het anders moest , moest steeds kijken wat ik bij jou quoten erbij geschreven heb dus altijd terugschakelen ... .
Om terug te komen op de eigenlijke discussie: ik ben het volledig eens met ypsilon.
Das toch niet hetzelfde als elkaar 100% begrijpen . :D

Opmerking 1: Wat is het verband tussen het laatste zinnetje en jouw opvatting dat je dit filosofisch moet interpreteren?
Wil je soms écht door een beugel ? Dat is toch duidelijk niet bedoelt.
Opmerking 2: Als je dit filososfisch wilt interpreteren, kan je best een topic openen in 'Filosofie'. Hier bediscussiëren we enkel de taalkundige kant van de zin.
Ik interpreteer geen filosofische maar een taalkundige stelling welke filosofische omschreven word ..
Waarop baseer je dit (taalkundig)? Heeft een verwachting eigenlijk wel een onderwerp?

Kun je dit verduidelijken ?

Neen, 'kan' slaat op 'die' en 'die' slaat op 'een van de weinige bewindslieden'.

Je mag het zeggen , ik link hem aan Aboutaleb die door de beugel kan . - die - is een verbindend woord.
Een onderwerp is zeker niet hetzelfde als een (lijdend, meewerkend, handelend, belanghebbend, ondervindend, voorzetsel-,...) voorwerp.

Dat zie je halfgoed ken jij de geest van die zin van Ypsilon ?, nu heb je nog alleen maar acrabadacra en maar half gelijk .. op het woord dus, want een opvatting in zijn geheel interpreteren is de bestaansbasis voor een begrijpelijke zin. ..
De natuurwet overheerst overal en leid tot bevruchting en word soms zwanger .
ypsilon

Wil je soms écht door een beugel ? Dat is toch duidelijk niet bedoelt.
Wil je door meerdere beugels dan? D.i. een zgn. "versteende uitdrukking" (van oorsprong sloeg het op dieren die door een stijgbeugel van een paard moesten kunnen om ermee binnen de stadswallen te mogen). Daar komt weinig filosofie bij kijken.
Neen, 'kan' slaat op 'die' en 'die' slaat op 'een van de weinige bewindslieden'.

Je mag het zeggen , ik link hem aan Aboutaleb die door de beugel kan . - die - is een verbindend woord.
Volgens mij had Klintersaas het bij het juiste eind:
...en "een van de weinige bewindslieden" slaat dan wel (als gezegde van "is") op Aboulateb.
Dat zie je halfgoed ken jij de geest van die zin van Ypsilon ?, nu heb je nog alleen maar acrabadacra en maar half gelijk .. op het woord dus, want een opvatting in zijn geheel interpreteren is de bestaansbasis voor een begrijpelijke zin. ..
Ik denk dat Klintersaas een behoorlijk goed zicht heeft op de geest van mijn zinnen :D
Unimon

Unimon : Dat zie je halfgoed ken jij de geest van die zin van Ypsilon ?, nu heb je nog alleen maar acrabadacra en maar half gelijk .. op het woord dus, want een opvatting in zijn geheel interpreteren is de bestaansbasis voor een begrijpelijke zin. ..
ypsilon :

Wil je door meerdere beugels dan? D.i. een zgn. "versteende uitdrukking" (van oorsprong sloeg het op dieren die door een stijgbeugel van een paard moesten kunnen om ermee binnen de stadswallen te mogen). Daar komt weinig filosofie bij kijken.
Ik geloof best dat dit een versteende uitdrukking is maar je leest het als een filosofische uitdrukking omdat het als een metafoor voor deze situatie gebruikt is . En voor de ongeletterde / anderstaligen zijn onze filosofische begrippen nog moeilijker te begrijpen dan s,mensens universele concrete bepaaldheden . Tot slot door zo in die richting op te denken gaan er namelijk bepaalde inbeelding aan vooraf .. wij gebruiken eerst een uitleg om vervolgens de uitdrukking toe te passen en lijkt het vervolgens in de toepassing op een geestelijke tinteling .
Volgens mij had Klintersaas het bij het juiste eind:

...en "een van de weinige bewindslieden" slaat dan wel (als gezegde van "is") op Aboulateb.

Ik denk dat Klintersaas een behoorlijk goed zicht heeft op de geest van mijn zinnen :D
Maar mocht het anders zijn dan hoor ik het wel ? in iedergeval krijg je hiervoor slechts de helft van mijn vertrouwen . :D
De natuurwet overheerst overal en leid tot bevruchting en word soms zwanger .
Klintersaas
Social:

Het spijt me verschrikkelijk als dit kwetsend overkomt, maar in het belang van het forum vraag ik je nogmaals om meer aandacht te besteden aan je zinsbouw en woordgebruik. Waarschijnlijk heb je best een interessante kijk op de zaak (niet alle neuzen hoeven steeds dezelfde kant op te wijzen), maar ik kan me moeilijk in je posts inleven omdat ik ze niet begrijp. Dat heeft niet zozeer met de inhoud, maar des te meer met de verwoording te maken.
Ik geloof best dat dit een versteende uitdrukking is maar je leest het als een filosofische uitdrukking omdat het als een metafoor voor deze situatie gebruikt is .
Ik zie niet in waarom dit een
En voor de ongeletterde / anderstaligen zijn onze filosofische begrippen nog moeilijker te begrijpen dan s,mensens universele concrete bepaaldheden .
Bedoel je hiermee dat jijzelf een anderstalige bent en daarom de Nederlandstalige uitdrukking niet goed kan begrijpen. Zie in dat geval
Tot slot door zo in die richting op te denken gaan er namelijk bepaalde inbeelding aan vooraf .. wij gebruiken eerst een uitleg om vervolgens de uitdrukking toe te passen en lijkt het vervolgens in de toepassing op een geestelijke tinteling .
Zou je dit kunnen verklaren? Wat bedoel je met 'een geestelijke tinteling'?
in iedergeval krijg je hiervoor slechts de helft van mijn vertrouwen . :D
Waarom? Wat zijn jouw taalkundige argumenten waarmee je jouw stelling onderbouwt?
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Terug naar “Taalkunde”