Beste mensen,
Sinds de middelbare school ben ik gefascineerd in het op dit moment fictieve mechaniek dat zwaartekracht omzet in beweging. Inmiddels heb ik m'n HBO achter de rug, maar mijn opleiding heeft niets met techniek te maken. Ik ben dus een leek ten opzichte van een geleerde. Echter door de feedback die ik in de loop der tijd van natuurkundigen heb ontvangen heb ik het een en ander geleerd waardoor ik het ontwerp steeds verder kan uitdenken om problemen te omzeilen.
Inmiddels heb ik talloze ontwerpen bedacht. De laatste tijd ben ik er na een lange tijd weer een beetje mee aan het spelen.
Nu zit ik dan ook op een ontwerp die in mijn ogen potentie heeft. Ik kan dan ook zelf geen redenen meer bedenken waarom het niet zou werken. Vandaar dat ik iemand nodig heb die mij helpt en die geleerd is op dit gebied van de natuurkunde (mechanische natuurkunde?).
Aangezien ik echter bang ben dat iemand mijn idee afdoet zonder goede onderbouwing er met mijn idee van doorgaan vind ik het lastig om te bepalen wie ik hoe zou kunnen benaderen. Vandaar dat ik op zoek ben naar een manier om het zelf te testen.
Ik zou het mechaniek dat relatief eenvoudig is zelf kunnen bouwen, maar dat lijkt me vrij lastig. Vandaar dat ik op zoek ben naar een programma waarin ik het e.e.a. kan simuleren. Een rekenprogramma alwaar ik een mechaniek kan ontwerpen en waardes als massa kan invullen. Daarnaast is het een voorwaarde dat het programma rekening kan houden met zwaartekracht en allerlei soorten van weerstanden.
Mijn vraag is of dit bestaat en zo ja, waar ik dit kan bemachtigen.
Bvd,
Tommy the cat