Vreemd dat ze iets als tabellen zo lang achterhouden. Eénmaal je vlot omspringt met tabellen zijn zoveel zaken makkelijker te verwezenlijken.
Zeker, tabellen (of array's ) maakt sommige code veel handigere en overzichtelijker.
Is het verboden om code te gebruiken die je aangeleerd hebt buiten de cursus ? De meeste problemen kan je toch op 1001 mogelijkheden oplossen.
Bij ons niet & wel. Ik mag in de cursus wel anders werken, maar geen externe library's die ik niet zelf geschreven heb gebruiken
Dat is hier ook zo hoor (en dat lijkt me logisch ook). Je krijgt een oefening om specifieke kennis te testen, dan moet je niet gaan afkomen met andere technieken die niet iedereen kent. Nu is het wel niet zo dat je direct gebuisd zal zijn, maar er gewoon geen (of minder) punten voor zal krijgen. Bij wiskunde moet je toch ook niet afkomen met andere technieken zoals laplacetransformaties om je integralen mee op te lossen als je dat nooit aangeleerd hebt gekregen?
Correct, maar bij wiskunde mag ik mijn voorkennis wel gebruiken hoor, tenzij idd anders vermeld. Zo zijn bij ons de oefeningen op het examen informatica allemaal in afgesproken pseudocode, en dan maakt de methode verder niet uit.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.