Voor zover mijn lekenkennis reikt,wordt kanker (in zijn/haar diverse vormen),niet veroorzaakt door een virus of een bacil of een andere soortgelijke ziekteverwekker.
Er treedt bij kanker een woekering -groeitoename- van variabele cellen op,afhankelijk waar die stoornis arriveert.
Die verstoring van de natuurlijke ontwikkeling van een desbetreffende cel komt het meest voor in weke delen van een mens,dus bloed,borstklieren bij een vrouw,longen,prostaatklier,lever,etc.(?)
Botkanker wrs. in het mergsysteem en in mindere mate in het bot zelf.
Er wordt mogelijk door de verstoring door het lichaam zelf een soort virus (ziekteverwekker) gecreeerd (geproduceerd) in (van) gezonde cellen,die dus een eigen leven gaan leiden,vergelijkbaar met een virus,bacil of andere ziekteverwekker.
Is hier in het algemeen een verstoring in het menselijk stuursysteem aan de gang gezet,waardoor neurotransmitters foute boodschappen doorgeven aan lichaamscellen en er een continue toevoer van bijv.groeistoffen als glucose en aminozuren plaats vindt door geopende membramen van die cellen en tussen die cellen.
En wordt dat menselijke stuursysteem door stress ontregeld en daardoor foute boodschappen doorgeeft.
Ik doe mogelijk veel veronderstellingen,die een deskundige in deze materie met verontwaardiging van zich afgooit en denkt:"wat een stom gelul".
Maar toch waag ik deze topic te lanceren