Short, concise and readable code - invert your logic and stop nesting already! (lees de hele blog, erg goed)
Leer je zelf aan om
Code: Selecteer alles
if (1 == a) ....
if (1 == a) ....
Op regel 10 staat*jan_alleman schreef:Als ik het volgende wil builden, dan staat er " cannot find variable system ... line 10", ik heb duidelijk alles goed ged.:s
...
a = toetsenbord.nextInt();
b = 100 - a;
b = B;
c = b / 50;
b = b % 50;
d = b / 20;
b = b % 20;
e = b / 10;
b = b % 10;
f = b / 5;
b = b % 5;
g = b;
System.out.println ("Je krijgt het volgende bedrag terug" + B);
Ik ben werkzaam als systeem ontwerper/ontwikkelaar (als ondernemer) en programmeer zelf ook regelmatig (voor werk en hobby).Je weet er wel wat van moet ik zeggen, doe je informtica ofzo ?
qrnlk schreef:B ??? Er wordt niets toegekend aan B.Code: Selecteer alles
a = toetsenbord.nextInt(); b = 100 - a; b = B; c = b / 50; b = b % 50; d = b / 20; b = b % 20; e = b / 10; b = b % 10; f = b / 5; b = b % 5; g = b; System.out.println ("Je krijgt het volgende bedrag terug" + B);
ik denk dat je betere namen moet kiezen voor je variabelen... namen die de betekenis van de variabelen duidelijk maakt: prijs, wisselgeld, aantal_tientjes, aantal_twintigjes, etc...
b = 100 - a;
b = B;
b = 100 - a;
B=b;
Ik had wel zo'n vermoeden maar ik dacht eerder dat je er had overgelezen omdat er zo immens veel vreemde variabelen gebruikt zijn (zoals je zelf ook al aangaf ).Dat had ik ook door, maar het is zo triviaal dat het volgens mij niet genoemd hoefde worden. Als mensen echter daadwerkelijk vast komen te zitten wegens dit soort vergissingen dan komt dat meestal omdat ze (1) hun variabelen namen geven die niets betekenen en (2) te veel variabelen hebben zonder dat dit nodig is. Mijn twee adviezen waren bedoeld om deze achterliggende redenen aan te pakken.