Even ten eerste, zoals je (hopelijk toch) aan mn naam al kan zien ben ik echt een dametje hoor!
oktagon schreef:Ik las toevallig in een boek over griepinjecties met reagentia (als ik me goed uitdruk),die miniscuul waren ingekapseld in verschillende tijdsvertragende en "zelfbedervende" scheden (omhulsels,waardoor ze werden beschermd tegen hitte en andere agressieve stoffen).
Wat is hier fantasie en wat is reeel en worden dergelijke "constructies" gebruikt bij het toedienen van geneesmiddelen;is een andere benaming soms "time-releasde" (genees-)middelen?
Ja wat je hierboven zegt klopt (dat is time release), ik ben er niet exact van op de hoogte in hoeverre het wordt toegepast bij vaccinaties, maar dit is een methode ja. Heel elegant vind ik zelf. Zulke constructies worden ook voor medicijnen gebruikt om bijvoorbeeld de zure maag te overleven.
Over de rest: daar kom ik nog op terug (als niemand me voor is) maar ik zit nu op mn werk dus heb eigenlijk wel iets anders te doen... ff geen tijd verder.