Dan heb je het niet begrepen. Er is namelijk 'niks' mis met Lisp. Niet geschikt voor elk programmeerprobleem, maar dat is geen enkele taal.Alleen lisp vind ik totaal niet functioneren.
@Cycloon: Lisp is geen scripttaal.
Dan heb je het niet begrepen. Er is namelijk 'niks' mis met Lisp. Niet geschikt voor elk programmeerprobleem, maar dat is geen enkele taal.Alleen lisp vind ik totaal niet functioneren.
Elk methode/functie kan men als "een commando" zien dus ik mag hopen dat het mogelijk is om de taal in elk geval op die manier te kunnen gebruiken.Een programmeertaal waarbij je eigen commandos gaat toevoegen is een horror.
Gezien een van de doelen van Java is final helemaal geen slecht idee (als het niet bedoeld is om een afgeleide te maken dan kan dat gewoon ook niet). Bovendien negeer je hier het feit dat alle mensen, dus ook programmeurs, debiel zijn en dus waarschijnlijk de bescherming nodig hebben (of ze dat nu willen onderkennen of niet).Er zijn mensen die vinden dat je programmeurs "tegen hunzelf moet beschermen", dan krijg je talen zoals Java (waar standaard classes final zijn... grrrr).
En daar is ook iets voor te zeggen. Het antwoord is natuurlijk wel volledig afhankelijk van hoe je 'kracht' definieert. Alle vormen van kracht hebben echter altijd een prijs.Er zijn ook mensen die vinden dat je programmeurs zo krachtig mogelijke talen moet geven
Alle compilers zullen dit soort fouten detecteren. IDE's zijn er voor om dit soort fouten in een vroeg stadium om zeep te helpen.Daarom moet een compiler systeem op zulke fouten van de programmeur alert reageren.
Dat kan, maar dat is een uiterst vermoeiende oplossing voor iets dat veel makkelijker opgelost kan worden.Dat kan met meer commandos voor end.
Voor beginnende gebruikers is dit juist een ramp. Ze moeten bij elke 'opening' een andere 'sluiting' leren. Hopeloos vermoeiend. Veel lastiger dan de regel "alles wat je 'opent met (' moet je sluiten met ')'". Zeker als je een IDE gebruikt die aan highlighting doet...Ook voor de beginnende gebruiker is dit systeem beter omdat deze gebruikers vergeten een NEXT te typen op een for.
Waarom zou ik?Probeer dat maar een in Java.
Wat een onzin. Als je de toekomst van programmeertalen wilt weten dan moet je alle programmeertalen in het oog houden, alsmede de techniek waarvoor deze programmeertalen er zijn. Hetgeen als 'goed' wordt ervaren in de ene taal komt vanzelf terug in andere (nieuwere) talen. Natuurlijk zijn de meningen over wat 'goed' is verdeeld (vandaar dat er niet maar 1 programmeertaal is). Jij bent overduidelijk van mening dat Lisp het summum is. Dit verstoord echter je realiteitszin nogal.Als je de toekomst van programmeer talen wilt weten kun je het beste kijken naar lisp-achtige talen.