Monnik
Artikelen: 0

Vertaling kosmologie website

Beste mensen,

Naar aanleiding van vragen over kosmologie hier in het algemeen en een Post van Rogier over de oneindigheid van ruimte en tijd ben ik eens op zoek geweest naar een goede website met informatie over kosmologie.

In het Nederlands kwam ik niet zo veel tegen. Pagina's die me wel erg goed bevielen waren de kosmologie pagina's van Prof. Edward Wright. Maar voor een Nederlandstalig forum niet helemaal juist. Inmiddels heb ik een aantal pagina's vertaald en gepubliceerd met toestemming van de auteur.

Graag hoor ik of er ook mensen zijn die nog pagina's willen vertalen. Age en distance moeten in ieder geval nog om de tutorial een beetje compleet te maken. Verder zouden we hier vragen kunnen voorbereiden om voor te dragen voor de cosmologie faq.

Mensen die mij willen helpen kunnen mij PB'en met welke pagina's ze willen doen en hoe ze die bij mij kunnen krijgen.

Zelf gebruik ik HTTrack om een eigen mirror te maken en NVU om mijn pagina's te zetten. Voorstellen voor vragen aan professor Wright kunnen hier als reactie. Graag wel eerst de kosmologie pagina's lezen.

Groeten, Monnik
Je hebt waarschijnlijk een ander referentiekader dan deze schrijver: onfeilbare feilbaarheid
Phys
Artikelen: 0

Re: Vertaling kosmologie website

Persoonlijk voel ik er niet veel voor om een droge vertaling te doen. De meeste in kosmologie geinteresseerden zullen het Engels toch wel machtig zijn?

M.a.w.: zou er veel animo zijn voor een vertaling?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Terug naar “Ruimtefysica”