K. Jansen schreef:Nederland moet de doodstraf weer invoeren.
Mee eens? of niet mee eens?
Ik ben hier mee eens en wel om de volgende redenen.
1). De doodstraf is alleen van toepassing op:
a. Moordenaars,
b. Sexuele delicten, zoals verkrachting, aanranding.
c. Pedofielen, incestplegers.
d. ernstige dieren mishandeling.
e. Kan nog aangevuld worden.
Voorwaarden:
2). Bewijsvoering:
a. DNA/sporenonderzoek e.d.
b. meerdere getuigenverklaringen
c. Nog in tevullen
Argumenten van het zijn ook mensen, en mensen hebben rechten. En als we deze twee argumenten naaste elkaar leggen.
1.1. Mensen zijn inderdaad mensen, maar als een mens door welke oorzaak dan ook een ernstig misdrijf begaat tegen over ander mens, dan vervallen al zijn of haar rechten.
1.2. De mens heeft zijn of haar mond vol over mensenrechten, doch vind ik deze gedachten nogal wrang. Aangezien men volgens recht voor hun misdaden berecht worden, blijken deze nog steeds rechten te hebben, omdat het een mens is. Ik ben duidelijk van mening dat pleger van ernsite delicten, in punt 1 genoemd, geen rechten meer hebben. En het gaat er ook niet om dat ze niet bij kennis zijn geweest op het moment of ze hebben geestelijke afwijking. In mijn visie maak ik geen onderscheid.
1.3. Om mensen op te sluiten voor de in punt 1 genoemde delicten is doodstraf noodzakelijk.
a. Het leed dat voor de nabestaande, slachtoffers is hun straf levenslang, terwijl een pleger dat niet heeft.
b. Vanuit economisch standpunt, is opsluiting, begeleiding van zo'n dader een zeer kostbare zaak, waar de belastingbetaler ongevraagd aan meebetaald.
c. Het terug plaatsen in de maatschappij, lijkt mij geen goede zaak. Want herhaling is in zeer veel gevallen aanwezig.
d. Nog in te vullen.