Ik heb daarstraks een interessant artikel gelezen over de zogenaamde nanocar. Nu lijkt me dit een heel tof "speelgoedje", maar nu vroeg ik me af of het ook nuttige toepassingen heeft. Ik denk dan bijvoorbeeld aan molecules die op een bepaalde plaats moeten geplaatst worden, dat die getransporteerd moeten worden door een nanocar en als die wagen op de juiste plaats is, het molecule wordt afgezet. Dit lijkt me een goede toepassing, maar op dit moment zijn er al methoden om molecules op bepaalde plaatsen neer te zetten. Dus vroeg ik me af hoe exact je een molecule kan neerzetten, kan men dit vrij exact, of zijn er nog serieuze verbeteringen gewenst. Indien men nog veel nauwkeuriger de molecules wil plaatsen, dan lijkt het me wel de moeite waard om eens te kijken hoe nauwkeurig die nanocars dat zouden kunnen. Mijn vraag is dus hoe nauwkeurig kan men op dit moment molecules neerplaatsen.
PS: Mijn excuses indien dit topic fout geplaatst is, maar ik had niet echt een idee waar het te plaatsen en aangezien nanotechnologie en vaste stoffysica dicht bij elkaar liggen heb ik het maar hier gezet.