Veertje
Artikelen: 0

Re: Hiv-virus

@Iconoclaster. Ik begrijp een aantal zaken niet. Kijk, dat je bezwaren aantekent tegen "indirecte" aantoning van e.e.a. is tot daaraantoe. Wat ik daarbij niet begrijp is waarom je niet even verduidelijkt waar het om gaat. Hoe moeilijk is het om bijvoorbeeld deze link te geven: http://www.reviewingaids.org/awiki/index.p...ns_on_HIV_Tests .

Daarnaast vraag ik me af of je dezelfde vraag stelt als sterrenkundigen middels indirecte bewijzen aantonen dat er ergens een nieuwe planeet is gevonden. Ze kunnen hem niet zien, maar zien door het gedrag van omliggende hemellichamen dat er wel een planeet moet zijn. Er wordt in de wetenschap wel meer via indirect bewijs aangetoond dat er sprake is van een bepaald fenomeen. Wat niet wil zeggen dat daarom dat fenomeen dan maar niet bestaat. M.a.w. een bepaalde geconstateerde anomalie hoeft geen bewijs te zijn voor een bepaald fenomeen, maar net zo min is het een bewijs ervoor dat het fenomeen nonexistent is.

Verder snap ik je bezwaren tegen het plaatje van Drs. P. niet. Het plaatje komt van een betrouwbare site: http://pathmicro.med.sc.edu/ specifiek hiervandaan: http://pathmicro.med.sc.edu/lecture/hiv7.htm .

Het plaatje en de bijbehorende onderschrift:

Afbeelding
Electron micrograph of HIV (click to enlarge) - Cone-shaped cores are sectioned in various orientations. Viral genomic RNA is located in the electron-dense wide end of core. CDC/Dr. Edwin P. Ewing, Jr. epe1@cdc.gov
Is het enige dat je tegen dit plaatje in kunt brengen inderdaad dat je niet overtuigd bent omdat men geen afmetingen erbij geeft? Wat doet men dan volgens jou? Liegen? Wat zegt dit plaatje precies volgens jou? Wat zien we hier precies? Geef eens wat uitleg.

Op deze site ook een document dat zich precies met jouw vraag bezighoudt: does HIV cause AIDS?. Er zijn een heleboel (ook recentere, inmiddels zijn we 3 jaar verder) documenten te vinden op die site. Ik heb zelf nu even niet de tijd om ze door te nemen, maar denk dat jij daar wellicht wel, gezien je stelling, wel interesse voor zal hebben.

Verder ben ik het met Albert eens dat de toon die je aanslaat tegen sommigen hier op z'n minst onprettig is.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde
albert davinci

We hebben achter de schermen overlegd en besloten om het topic nog een laatste kans te geven. Hopelijk wordt deze kans benut om nu echt inhoudelijk te discussiëren.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.
Math-E-Mad-X

Ik heb ook een theorie: zwaartekracht bestaat niet!

Ik heb immers nog nooit een foto van zwaartekracht gezien. Natuurlijk zien we wel dat dingen naar beneden vallen, maar dat kan natuurlijk ook door andere krachten komen. Alle bewijs voor zwaartekracht is dus indirect. Ik vind niet dat ik argumenten voor mijn stelling hoef te geven. Het is immers niet mijn eigen theorie, het is een theorie die bedacht is door anderen dus de bewijslast ligt bij de voorstanders.

En dat ik geen enkel bewijs heb komt omdat het nou eenmaal onmogelijk is om aan te tonen dat iets niet bestaat.

Kortom: je moet wel ongelofelijk stom zijn om nog in zwaartekracht te geloven. Laat staan dat je er je levenswerk in zou steken!

En als jullie dit niet voldoende stof voor een serieuze discussie vinden, dan zijn jullie gewoon allemaal lafaards die zelf geen zinnige argumenten weten te noemen!

:D
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }
Assassinator

In Biology van Campbell editie 7 staat toch een verdomd duidelijke, welliswaar ingekleurde, TEM foto van HIV die een menselijke lichaamscel verlaat. Het zou best kunnen dat die fake is, alleen waar is het bewijs daarvoor?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Jeroen69

Ik heb besloten de uitdaging om aannemelijk te maken dat hiv niet bestaat op me te nemen. Diegenen die betwijfelen of de door mij aangehaalde bronnen afkomstig zijn van daadwerkelijke rechtszaken en wetenschappelijk verantwoorde onderzoekingen, geef ik graag wat meer informatie.

Op 20 mei 1983 verschijnt in het tijdschrift Science een artikel waarin de isolatie van een virus--dat later de naam hiv krijgt--uit een aids-patient wordt beschreven. De eerste auteur is Francoise Barre-Sinoussi, maar het is haar colleaga Luc Montagnier die bekendheid zal verwerven als ontdekker van hiv. Op 23 april 1984 kondigt Robert Gallo op een persconferentie aan dat hij de waarschijnlijke oorzaak van aids heeft gevonden. Twee weken later verschijnen er 4 artikelen van zijn hand in Science, waarin de resultaten beschreven staan die hem tot deze conclusie brachten.

Getuige zijn optreden dit jaar als expert in een Australische onbeschermde seks-zaak, lijkt Robert Gallo te betwijfelen dat Montagnier werkelijk hiv ontdekt heeft:
MS MCDONALD [aanklager] CALLS

+ROBERT CHARLES GALLO SWORN

+EXAMINATION BY MS MCDONALD

[...]

Q. Again I want to put a suggestion to you that's been made in this court and that is that in effect the whole argument that HIV exists rises and falls on the first experiments conducted by Montagnier.

A. That's silly of course. You know that, I mean everybody knows that that's sitting in the courtroom.

HIS HONOUR

Q. Not everybody, Dr Gallo.

A. That's sad commentary. Was it your Honour who made it?

Q. I made that comment.

A. Well I would regard that as a sad commentary. [...] Well, Montagnier didn't claim in his '83 paper that HIV caused AIDS, he could not, he didn't have the data for it, he did not and could not. So if they stopped with Montagnier's paper they stopped with someone who didn't say HIV is the cause of AIDS. I'm saying it and he sure said after, and I said it in the spring of '84 for the first time.

http://aras.ab.ca/articles/legal/Gallo-Transcript.pdf (p1262)
Opmerkelijk, aangezien Gallo in zijn artikelen uit 1984 niet meer bewijzen aanvoert voor het bestaan van hiv dan Montagnier.

Retrovirussen--de klasse waartoe hiv behoort--kunnen geisoleerd worden door de celvrije vloeistof (supernatant) van een geinfecteerde celcultuur te onderwerpen aan een zogenaamde sucrose dichtheids centrifugatie (sucrose density centrifugation). Hiermee worden de deeltjes in de supernatant gescheiden op grond van hun drijfvermogen (buoyancy). Van retrovirussen is bekend dat ze een buoyancy van 1.16 g/ml hebben. Het materiaal dat zich bij die dichtheid verzamelt dient gefotografeerd te worden om zeker te stellen dat het slechts uit deeltjes bestaat die de grootte en vorm van retrovirussen hebben. Vervolgens moeten de deeltjes aan een nadere biochemische analyse onderworpen worden, o.a. om vast te stellen dat ze reverse transcriptase bevatten.

Een en ander wordt uiteengezet in een artikel van Francoise Sinoussi uit 1973. 10 jaar later schrijft ze:
This virus [lav=hiv] is a typical type-C RNA tumor virus, buds from the cell membrane, prefers magnesium for reverse transcriptase activity, and has an internal antigen (p25) similar to HTLV p24.

http://aliveandwellsf.org/articles/classic...lation_1983.pdf
"Budding" is de afscheiding door een cel van kleine deeltjes gehuld in een membraan. Onder de aanname dat die deeltjes virusdeeltjes zijn, wordt op grond van hun vorm bepaald van welk type ze zijn--in dit geval van type-C. De reverse transcriptase activiteit wordt vastgesteld door het aantal DNA-kopieen te bepalen dat een celcultuur--of zijn supernatant--maakt van een synthetisch stukje RNA (primer). Het "interne antigen p25" tenslotte, is een eiwit met een gewicht van 25 kilodalton, afkomstig uit vermeend geinfecteerde cellen, dat sterker reageert met antilichamen in celvrij bloed (serum) van aids-patienten, dan met antilichamen in het serum van een gezonde persoon.

"Gebudde deeltjes" hoeven echter geenszins virusdeeltjes te zijn. En dat de grootste reverse transcriptase activiteit van een vermeend geinfecteerde, gecentrifugeerde supernatant, werd vastgesteld in het deel met een dichtheid van 1.16g/ml (fig. 1)--het "geisoleerde virus"--betekent niet dat het reverse transcriptase van virale oorsprong betreft; het hoeft zelfs geen reverse transcriptase te zijn, aangezien ook verschillende andere enzymen van cellulaire oorsprong--onder dezelfde condities--de gebruikte primer kunnen kopieren.

Een onmisbare stap in het isolatieproces is een opname met een electonenmicroscoop van geisoleerde virusdeeltjes. In het artikel van Sinoussi uit 1983--itt haar artikel uit 1973--is zo'n afbeelding niet te vinden. In plaats daarvan bevat het--net als de artikelen van Gallo uit 1984--slechts een foto van "buddende" deeltjes, naar alle waarschijnlijkheid omdat de opname van het "geisoleerde virus" iets heel anders liet zien dan slechts virusdeeltjes en ze deze daarom maar weggelaten hebben. De reverse transcriptase activiteit van het "geisoleerde virus" is dus waarschijnlijk geen virale activiteit.

Dat zieke personen een grotere hoeveelheid antilichamen tegen een bepaald eiwit, i.e. p25, bevatten dan gezonde personen, betekent natuurlijk niet dat dat eiwit van virale oorsprong is. Deze fraudulente methode om de eiwitten van een virus vast te stellen is waarschijnlijk gebruikt omdat er simpelweg geen geisoleerd virus voorhanden was om te analyseren (en te fotograferen).

Tot slot nog een onderzoek uit 1996 uitgevoerd in het Amsterdamse MC om enkele van de bovengenoemde punten te verduidelijken en de aard van het aids-onderzoek iha te demonstreren:
Progression to acquired immunodeficiency syndrome (AIDS) has been related to exhaustion of the regenerative capacity of the immune system resulting from high T cell turnover. Analysis of telomeric terminal restriction fragment (TRF) length, a marker for cellular replicative history, showed that CD8(+) T cell TRF length decreased but CD4(+) T cell TRF length was stable during the course of human immunodeficiency virus type-1 (HIV-1) infection, which was not explained by differential telomerase activity. This observation provides evidence that turnover in the course of HIV-1 infection can be increased considerably in CD8(+) T cells, but not in CD4(+) T cells. These results are compatible with CD4(+) T cell decline in HIV-1 infection caused by interference with cell renewal.

http://tinyurl.com/33ajud
Het lage aantal T4-cellen in de bloedstroom van aids-patienten wordt volgens dit onderzoek dus niet veroorzaakt doordat hiv--direct of indirect--deze-cellen doodt--zoals algemeen aangenomen wordt--maar is mogelijkerwijs het gevolg van obstructie van de celvernieuwing. Sterker nog, De aids-patient in het artikel van Sinoussi uit 1983 heeft zelfs een toegenomen aantal T-cellen (hyperplasia) in zijn lymphknopen (niet in de bloedstroom). Hieruit volgt dat er ten tijde van dit onderzoek--en ook nu nog--niets bekend was over het mechanisme dat het aantal T4-cellen in de bloedstroom vermindert; laat staan over wat hiv--aangenomen dat het bestaat--daar mee te maken heeft. Merk op dat--zoals Iconoclaster al aangaf--er simpelweg voorondersteld wordt dat hiv daar een rol in speelt. Robert Gallo mag dan gezegd hebben dat hiv aids veroorzaakt, hij had daar geen enkele aanwijzing voor (zie ook hier).

Een telomeer is een vaak herhaalde DNA-sequentie aan het einde van een chromosoom waarvan aangenomen wordt dat hij bij iedere celdeling verkort. Om deze reden is zijn lengte een "indicatie van de cellulaire delingsgeschiedenis." Telomerase is een zogenaamde polymerase die telomeren na een celdeling repareert, door een mal van RNA te kopieren naar DNA en het resultaat aan de chromosomen te plakken. Telomerase is dus een reverse transcriptase, en zijn activiteit is verhoogd in snel delende cellen zoals kanker- en embryonale cellen. Het is dus niet verwonderlijk dat Luc Montagnier en Robert Gallo een verhoogde reverse transcriptase activiteit aantroffen in hun culturen met navelstrengcellen, kankercellen en cellen gestimuleerd met celdelingsbevorderende substanties (mitogenen zoals PHA).

Meer info over de isolatiekwestie en de onderzoeksgroep die dit aangekaart heeft.
Drs.P

Voor anderen, om het e.a. te verduidelijken. De aangehaalde "argumenten" komen liniea directa van "Eleni Papadopulos" een radiologisch laborant, die nog geen eens een afgeronde universitaire opleiding heeft. Hoewel vaak verkeerd aangehaald heeft zij dus een Bsc, geen master, laat staan een PhD. Ook is zie niet verbonden aan een onderzoeksgroep, laat staan een virale en is ook al in rechtszaken (want dat schijnt plotseling uit te maken) afgedaan als ondeskundig (door de rechter).
Assassinator

Dat is 1 ding, maar hoe staat het met zijn inhoudelijke punten?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Jeroen69

Voor anderen, om het e.a. te verduidelijken. De aangehaalde "argumenten" komen liniea directa van "Eleni Papadopulos" een radiologisch laborant, die nog geen eens een afgeronde universitaire opleiding heeft. Hoewel vaak verkeerd aangehaald heeft zij dus een Bsc, geen master, laat staan een PhD. Ook is zie niet verbonden aan een onderzoeksgroep, laat staan een virale en is ook al in rechtszaken (want dat schijnt plotseling uit te maken) afgedaan als ondeskundig (door de rechter).
De aangehaalde argumenten komen voornamelijk, maar niet "liniea directa" (sic) van Eleni Papadopulos die een studie kernfysica heeft afgerond. Het is onduideljk of zij als BSc of MSc beschouwd moet worden. Virusmyth vermeldt dat zij PhD en professor is, maar dat klopt inderdaad niet. Zij werkt als natuurkundige, niet als radiologisch laborant in een ziekenhuis. Als een aantal mensen gezamenlijk verschillende wetenschappelijke artikelen schrijft, noem ik dat een onderzoeksgroep, maar misschien denk jij daar anders over. Wat in rechtszaken aan de orde komt is in ieder geval belangrijker dan gekissebis over de kwalificaties (iets dat in een rechtszaak natuurlijk wel van belang is) van iemand die verscheidene artikelen in wetenschappelijke tijdschriften heeft gepubliceerd. De arts Valendar Turner zegt over zijn kwalificaties:
At one stage my children asked me how much time I had spent on this and I worked out I had spent the equivalent of two undergraduate medical degrees studying the literature.

http://garlan.rethinkingaids.info/Cases/Pa...43-Parenzee.pdf
Tja, als je dan nog geen expert bent...
Drs.P

Ik zal in de loop van de week kijken of ik wat inhoudelijker kan reageren, maar ben deze week vrij druk met mijn eigen research project. korte reactie; De "argumenten" zijn hetzelfde verhaal als iconclaster, maar dan overgoten met een mooi sausje. Denk je nu echt dat iets aangetoond wordt met 1 simpel testje zoals jeroen omschrijft? Dan krijg je niet eens iets gepubliceerd. (Tip: Probeer eens een publicatie van Mw. Papadopulos uit Pubmed o.i.d. te krijgen, ik kan de fulltext dan wel voor je downloaden)
Patman

Mijn god.

Als dat HIV zo overtuigend bewezen de oorzaak van AIDS is. Hoe moeilijk kan het dan zijn om gewoon een mooi, wetenschappelijk documentje boven water te toveren dat het virus laat zien? Waaruit blijkt dat het virus inderdaad op normale, klassieke wijze is geisoleerd?

Waarom moet iedereen daar zo moeilijk over doen.

Ik heb ze allemaal gesproken van Joep Lange tot meneer Wolf van HIV-mon, het enige dat ze kunnen, allemaal stuk voor stuk, lachen, vervolgens nergens inhoudelijk op ingaan en daarna boos worden.

Als dat virus zo makkelijk te isoleren is, en dat moet het zijn, want de halve medische wereld ontvangt al 25 jaar lang miljarden dollars om er aan te werken. Laat het dan gewoon even zien. Kom dan gewoon met dat document waar uit het blijkt.

Zijn we daar ook weer uit.

Kunnen we ons daarna bezig houden met de belangrijke vraag: veroorzaakt HIV wel AIDS.

Dus, laat dat bewijs zien. En ik neem aan dat we het er wel over eens kunnen zijn dat Gallo het bewijs in ieder geval nooit heeft laten zien. Toch? Of noemen we de soepjes die ze in die tijd lieten zien ook al virussen?
24-7

ik denk ook dat er wel degelijk deeltjes zijn (die onderzoekers zitten natuurlijk wel ergens naar te kijken)

maar of die deeltjes HIV zijn dat is nog maar de vraag, gezien bv de abnormaal-lastige isolatie ...

het kunnen ook gewoon niet-specifieke deeltjes zijn die het gevolg zijn van verschillende toestanden van het lichaam, vandaar wellicht ook de dynamiek in de lijst van aids-gerelateerde aandoeningen en de lange lijst van conditites die valse positieve kunnen geven.
Jeroen69

De "argumenten" zijn hetzelfde verhaal als iconclaster, maar dan overgoten met een mooi sausje.
Dat "mooie sausje" is een bespreking van de "primaire literatuur" waar jij en Wendy zo op aandrongen. Waarom je "argumenten" tussen aanhalingstekens plaatst is mij niet duidelijk, maar aan iemand die zelfs een persoonsnaam tussen aanhalingstekens plaatst en in een berichtje van slechts vier krakkemikkige zinnen twee feitelijke onjuistheden weet te vermelden, kan ik dat wellicht beter niet vragen. Voor alle duidelijkheid, de aanhalingstekens die ik gebruikt heb geven aan dat ik geen geschikte Nederlandse vertaling weet ("budding"), dat de betekenis van een vertaald citaat mijns inziens moeilijk te rijmen valt met de realiteit ("geisoleerd virus"), of bevatten simpelweg een vertaald citaat ("indicatie van de cellulaire delingsgeschiedenis"). En dat mijn argumenten "hetzelfde verhaal [zijn] als iconoclaster," kan niet eens een argument--met of zonder aanhalingstekens--genoemd worden.
Ik zal in de loop van de week kijken of ik wat inhoudelijker kan reageren, maar ben deze week vrij druk met mijn eigen research project.
Jouw reacties tot nog toe zijn niet "enigszins inhoudelijk" geweest, maar slechts een mengsel van beledigingen en een beroep op autoriteit; een optreden vergelijkbaar met dat van Robert Gallo in de rechtszaal. De belangrijkste reden overigens voor dat citaat van Gallo, is dat mensen die zien dat de wetenschapper die ons het hiv-veroorzaakt-aids-dogma heeft geschonken, op een redelijke suggestie niet reageert als een onthechte waarheidszoeker, maar als een tierend kind, wellicht ontvankeljker zijn voor kritiek op zijn werk.
Denk je nu echt dat iets aangetoond wordt met 1 simpel testje zoals jeroen omschrijft?
Ik weet niet waar je het over hebt.
(Tip: Probeer eens een publicatie van Mw. Papadopulos uit Pubmed o.i.d. te krijgen, ik kan de fulltext dan wel voor je downloaden)
Ik geloof dat de meeste, zoniet alle publicaties van haar online staan. Deze is mijns inziens de belangrijkste. Tot slot wil ik nog even kwijt dat alle foto's die hier tot nu toe geplaatst zijn, opnames zijn van "buddende" deeltjes en niet van geisoleerd virus.
Jeroen69

24-7 schreef:ik denk ook dat er wel degelijk deeltjes zijn (die onderzoekers zitten natuurlijk wel ergens naar te kijken)

maar of die deeltjes HIV zijn dat is nog maar de vraag, gezien bv de abnormaal-lastige isolatie ...
Isolatie is volgens van Dale "afzondering van anderen" en die betekenis--virusdeeltjes afgezonderd van ander materiaal--zou het ook in de virologie moeten hebben. Zonder de isolatie van vermeende virusdeeltjes is het onmogelijk om te bepalen waar die deeltjes uit bestaan en dus ook onmogelijk om te weten of het virusdeeltjes zijn. hiv is, itt tot vele andere vermeende retrovirussen nooit geisoleerd. Opmerkelijk is dat Francoise Sinoussi, zoals ik in mijn eerste bericht vermeldde, ook een vermeend retrovirus heeft geisoleerd, maar over hiv alleen maar schrijft dat ze het geisoleerd heeft. Dit wijst op bedrog--itt onkunde--maar niettemin weet een vertegenwoordiger van de orthodoxie het op geraffineerde wijze te doen voorkomen alsof we hieruit kunnen opmaken dat hiv wel is geisoleerd:
Ironically, the authors of the papers cited by Continuum were also the first to describe the isolation of HIV in 1983.

http://www.virusmyth.net/aids/news/ekisolation.htm
aids-onderzoekers "zitten" inderdaad "wel naar iets te kijken". Het enige wetenschappelijke van het werk van Montagnier en Gallo is dat hun bevindingen reproduceerbaar zijn--het is hun interpretatie die niet deugt. Dit verklaart ook hoe die immense berg aids-literatuur tot stand heeft kunnen komen.
het kunnen ook gewoon niet-specifieke deeltjes zijn die het gevolg zijn van verschillende toestanden van het lichaam, vandaar wellicht ook de dynamiek in de lijst van aids-gerelateerde aandoeningen en de lange lijst van conditites die valse positieve kunnen geven.
Bedenk dat hiv verondersteld wordt het immuunsysteem te onderdrukken en dat als gevolg daarvan de aids-gerelateerde aandoeningen zouden ontstaan."hiv-wetenschap" zou alleen iets kunnen zeggen over de wijze waarop het immuunsysteem wordt aangetast, maar niets over de wijze waarop een aangetast immuunsysteem ziektes veroorzaakt. De lijst met aids-gerelateerde aandoeningen wordt zonder enige wetenschappelijke onderbouwing vastgesteld door de CDC, en bevat ook aandoeningen waarvan op z'n minst twijfelachtig is of ze iets met een onderdrukt immuunsysteem te maken hebben. Wat betreft de condities die "valse positieven" (in mijn visie zijn alle positieven natuurlijk vals) kunnen geven; de meest redelijke verklaring voor wat de "hiv-test" vaststelt, is mijns inziens, stress.
Veertje

Isolatie is volgens van Dale "afzondering van anderen" en die betekenis--virusdeeltjes afgezonderd van ander materiaal--zou het ook in de virologie moeten hebben. Zonder de isolatie van vermeende virusdeeltjes is het onmogelijk om te bepalen waar die deeltjes uit bestaan en dus ook onmogelijk om te weten of het virusdeeltjes zijn. hiv is, itt tot vele andere vermeende retrovirussen nooit geisoleerd.
Vreemd dat je hier met een van Dale definitie aan komt zetten terwijl er toch duidelijke medische definities voor de term "isolatie" zouden moeten bestaan. Daarnaast blijkt het in de aard van het beestje zit niet te willen groeien in cytokine onafhankelijke continue cellijnen. Zie bijvoorbeeld: http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlere...gi?artid=189087 .
Opmerkelijk is dat Francoise Sinoussi, zoals ik in mijn eerste bericht vermeldde, ook een vermeend retrovirus heeft geisoleerd, maar over hiv alleen maar schrijft dat ze het geisoleerd heeft. Dit wijst op bedrog--itt onkunde--maar niettemin weet een vertegenwoordiger van de orthodoxie het op geraffineerde wijze te doen voorkomen alsof we hieruit kunnen opmaken dat hiv wel is geisoleerd:

aids-onderzoekers "zitten" inderdaad "wel naar iets te kijken". Het enige wetenschappelijke van het werk van Montagnier en Gallo is dat hun bevindingen reproduceerbaar zijn--het is hun interpretatie die niet deugt. Dit verklaart ook hoe die immense berg aids-literatuur tot stand heeft kunnen komen.
Montagnier isoleerde 1983 een virus uit een patient met lymphadenopathie en noemde het LAV (lymphadenopathia-associated virus). Gallo isoleerde maanden later hetzelfde virus en noemde het HTLV III (human t cell lymphotropic virus). Beide onderzoekers werden verwikkeld in een strijd over de eerstbenoeming van het virus die vervolgens pas in een gemeenschappelijke conferentie in Parijs kon worden bijgelegd. Zie bijvoorbeeld artikel in New Scientist.
Bedenk dat hiv verondersteld wordt het immuunsysteem te onderdrukken en dat als gevolg daarvan de aids-gerelateerde aandoeningen zouden ontstaan."hiv-wetenschap" zou alleen iets kunnen zeggen over de wijze waarop het immuunsysteem wordt aangetast, maar niets over de wijze waarop een aangetast immuunsysteem ziektes veroorzaakt.
En dat zegt wat over het HIV virus, de aantoonbaarheid ervan?
De lijst met aids-gerelateerde aandoeningen wordt zonder enige wetenschappelijke onderbouwing vastgesteld door de CDC, en bevat ook aandoeningen waarvan op z'n minst twijfelachtig is of ze iets met een onderdrukt immuunsysteem te maken hebben.
Bronnen?
Wat betreft de condities die "valse positieven" (in mijn visie zijn alle positieven natuurlijk vals) kunnen geven; de meest redelijke verklaring voor wat de "hiv-test" vaststelt, is mijns inziens, stress.
Waarom? Bronnen?
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde
Patman

Heeft trouwens iemand in 25 jaar al ooit iets zinnigs kunnen zeggen over de samenstelling van het syndroom?

Waarom zijn het precies de ziekten zoals je nu genoemd zijn in de 'definitie'? Hoe kan het dat precies die ziekten gaan optreden bij een door HIV verzwakt immuunsysteem en niet ook andere?

Oja, en vergeet dat éne documentje niet. Jeweetwel, dat waar het hele AIDS-onderzoek op voortbouwt, namelijk de isolatie van het virus.

Aan Jeroen: is datgene wat ze voor HIV aanzien niet gewoon het residu van één of andere autoimmuunreactie? Iets dat bij iedereen in z'n bloed voorkomt of kan voorkomen?

Terug naar “Theorieontwikkeling”