wel was dus heel leuk aan het fietsen en kwam aan een zeer klein straatje, waar spijtig genoeg verkeerslichten staan. ik kijk even naar rechts of er niets aankomt (want het straatje rechts van mij was een enkelrichtingstraat) en rij rustig door. aan het volgende kruispunt, een iets drukker kruispunt waar het ook rood was, stop ik dan toch even, aangezien ik normaal uit principe wel stop voor een rood licht voor mijn eigen veiligheid, maar aan het vorig kruispunt leek het zo pietlutig. op de moment dat ik voor dat verkeeslicht stop hoor ik links van mij een zware stem die zegt mag ik uw identiteitskaart. Bleek dus dat er een flik op een motor voor het vorige verkeerslicht had gestaan. ( iets wat mij dus was volledig ontgaan) ok nadat hij mijn identiteidskaart had gescanned(zo'n elektrisch eh) en naar mijn adres had gevraagd mocht ik mijn weg verder zetten.
nu zo'n 10 dagen later heb ik een Proces-verbaal in mijn brievenbus, wat ik wel verwacht had, maar hierop wordt nergens een vermelding van een bedrag gedaan. Enkel zowat van die gegevens van naam geboortedatum, is het voertuig uw eigendom, erkent u deze inbreuk begaan te hebben, enz.
en verder wordt gevraagd dit proces verbaal terug op te sturen.
wat ik mij nu afvraag, wat voor een staartje gaat dit nog krijgen? aangezien er geen vermelding van bedrag was...
Mvg.
(voorval uit België)