PdeJongh
Artikelen: 0

Re: Html: frames

Jouw versie is inderdaad iets mooier, en zeker handig als het toch continue dezelfde frames zijn waarin wat geladen moet worden :D
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...
Lathander

in de opleiding waar ik nu zit buizen ze u als ge frames durft te gebruiken. Het is uitdrukkelijk verboden. Er moet met de opmaak gezorgd worden dat het er zo uitziet, maar er mogen geen daadwerkelijke frames op de pagina staan

Nuja, me HTML alleen gaat da nie, we steken er ne link in naar een CSS file die voor de opmaak zorgt.

Maar frames gaan idd binnenkort een ding van het verleden zijn
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."
Arn0

Het kan ook nog op een andere methode, namelijk door gebruik te maken van iframes. Interne frames dus.

Deze pas je dan vervolgens op dezelfde methode toe als de voorgestelde voorbeelden met shtml en php.

Je maakt dus gewone pagina's waarbij je voor de vaste elementen een html-pagina inlaadt d.m.v. een iframe.

Zo heb je wel het voordeel van het gebruik van frames, maar niet de nadelen van bijvoorbeeld deeplinken en bookmarks.

Dan nog raad ik je aan om het zo weinig mogelijk te gebruiken. Ik gebruik het zelf praktisch alleen voor menu's, aangezien die vaak veranderd moeten worden.

Een voorbeeld waar ik dit heb toegepast: website van Hopjesvla met Slagroom

Als je hiervan de code bekijkt zal je zien dat het menu in een iframe is geplaatst. Die iframe heb ik overigens in een div-container gezet voor de uitklap-funtionaliteit . In principe is dit normaal niet nodig. Je zal overigens merken dat de content van de website in een andere volgorde staat dan gebruikelijk is, maar dit bevordert juist de indexering bij zoekmachines. De relevante informatie van de pagina's staat nu namelijk zo vroeg mogelijk in de html-code.

Nog even een kleine kanttekening. Ik ben geen professionele webdesigner, althans, ik ben niet er niet zo vaak mee bezig. Wellicht dat een ervaren website-bouwer ook de nodige opmerkingen heeft over mijn methodes.

In de toekomst zie ik mij de php-include methode gaan gebruiken, aangezien dit een betere oplossing is. Ik wist dit niet dat dit zo eenvoudig kon, dus mijn dank is enorm voor de tip
Het antwoord is 4
Miels
Beheer
Artikelen: 6

Wanneer ik in de toekomst dan wat meer tijd heb om php eens verder te bestuderen dan kan ik langzaam aan mijn site in php schrijven.
Waarom zelf in php gaan schrijven? Anderen kunnen dat veel beter, er zijn legio mogelijkheden om een php-pakket te gebruiken om je site te beheren: een Content Management Systeem (CMS). Zelf gebruik ik etomite, maar Joomla is ook een populaire oplossing.

Er is ook een site waar je deze (gratis) cms-en kunt proberen: http://www.opensourcecms.com/ Je kan daar ook als administrator inloggen om te zien hoe alles achter de schermen werkt. Voor veel cms-en zijn ook bergen (wederom gratis) templates beschikbaar.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
Ruben01

Miels schreef:Waarom zelf in php gaan schrijven? Anderen kunnen dat veel beter, er zijn legio mogelijkheden om een php-pakket te gebruiken om je site te beheren: een Content Management Systeem (CMS). Zelf gebruik ik etomite, maar Joomla is ook een populaire oplossing.

Er is ook een site waar je deze (gratis) cms-en kunt proberen: http://www.opensourcecms.com/ Je kan daar ook als administrator inloggen om te zien hoe alles achter de schermen werkt. Voor veel cms-en zijn ook bergen (wederom gratis) templates beschikbaar.
Bedankt voor de tips Miels, ga ik zeker eens bekijken na den blok !
Ger

Opmerkingen over Arn0's site afgesplitst.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Terug naar “Informatica en programmeren”