en continue continu veranderen
Word heeft geen Latex (toch?). En natuurlijk doe ik dat pas bij het eind, maar dan zit ik continue te scrollen hoe het hoofdstuk/de paragraaf heet, welke pagina ie start en zo een aardig aantal keer...Dat klopt. In Latex kun je dit ook heel simpel automatisch laten doen; erg handige functie. Maar met het steeds veranderen vande inhoudsopgave kun je beter wachten tot het einde, als je document 'af' is. Dan hoef je het maar één keer aan te passen.
Hmm, zou toch zweren dat het continue wasToch nog even deze gruwelijke fout herstellen (de enige fout die ik altijd verbeter):
Ik denk dat Phys met LaTeX gewoon een ander voorbeeld gaf. Word "heeft" geen LaTeX nee.Word heeft geen Latex (toch?). En natuurlijk doe ik dat pas bij het eind, maar dan zit ik continu te scrollen hoe het hoofdstuk/de paragraaf heet, welke pagina ie start en zo een aardig aantal keer...
Continu is een bijwoord, continue een bijvoegelijk naamwoord.Hmm, zou toch zweren dat het continue was
Ik gaf inderdaad, zoals TD zei, een voorbeeld. Een andere 'tekstverwerker' (namelijk Latex) die ik gebruik heeft een vergelijkbare functie als Word.Word heeft geen Latex (toch?).
Doe je het nu expres?En natuurlijk doe ik dat pas bij het eind, maar dan zit ik continue te scrollen hoe het hoofdstuk/de paragraaf heet
Zie zpiderman's bericht. Het bijvoeglijk naamwoord is continu. Vergelijk het met het bijvoegelijk naamwoord lang:Hmm, zou toch zweren dat het continue was
Nee, is automatisme. Zo heb ik mijzelf het woord aangeleerdDoe je het nu expres?
Zal het proberenZie zpiderman's bericht. Het bijvoeglijk naamwoord is continu. Vergelijk het met het bijvoegelijk naamwoord lang:
De man is lang <--> De functie is continu.
De lange man <--> De continue functie.
In het geval van bijwoordelijk gebruik:
Ik zit erg lang te scrollen <--> Ik zit continu te scrollen.
Beloof je dat je dit nooit meer fout doet?
De verwarring komt wellicht uit het Engels. Dan hebben we het echter over het werkwoord to continue.
Het bijvoeglijk naamwoord continu is in het Engels continuous. Het bijwoord wordt vanzelfsprekend continuously.
Ja, maar het kan ook een bijvoeglijk naamwoord zijn. Zie de voorbeeldzin van Phys:Continu is een bijwoord
De functie is continu.