Ik ben het niet eens met de klassificatie emotioneel en persoonlijk van mijn argumenten.
-taken overnemen van het lichaam zoals pharmceutica probeert is a. gevaarlijk en b. winstgevend
Ik zou dit conceptueel noemen + observatie (winstgevend)
-noodzakelijke investeringen in pharma zijn zo gigantisch dat het belang van de mens automatisch ondergeschikt raakt aan het bedrijfbelang.
Dit is logica op economisch sociaal vlak. We zien in het nieuws toch keer op keer dat de balans tussen een mensenleven en een paar miljoen keer op keer in het voordeel van het geld uitvalt.
-commercie/concurrentie in de medische wereld leidt tot de situatie dat een betere natuurlijke oplossing als concurrent bestreden zal moeten worden.
eenvoudige commerciele wet.
-Mensen gaan pas voor een oplossing als men daarvan overtuigd is, maar men mist vaak de kennis om dit goed te kunnen beoordelen. Dus moeten de mensen met expertise-uitstraling overdonderd worden.
Dit is persoonlijke ervaring/mening
-diegene met de meeste poen kan de meeste expertise-uitstraling kopen en zo de leidende rol opeisen.
Dit is zoals het werkt (vanuit mijzelf bezien uiteraard)
Nu wil het toeval dat een van de slechtste (symtoombestrijding) en gevaarlijkste oplosingen als pharmacie ook nog de meeste poen genereert en dus de leidende rol verovert heeft.
volgt logischerwijs uit het vorige punt
speciaal tov aids
-de dissidenten verdienen niets, nee ze verliezen bijna alles.
dit is een feit, maar ze blijven wel volhouden
-de hiv$aids kar wordt getrokken door dezelfde gasten die ook de poen op strijken .. dat kan nooit tot goed resultaat leiden
simpele logica
-het hele 'behandelproces' is gebasserd op test uitslagen, niet op welbevinden
objectieve observatie
-de bangmakerij tav hiv-aids is opzichtig
persoonlijke kwalificatie
-er gaan enorme bedragen in om, en hoe groter de belangen, hoe groter de kans op corruptie
simpele logica + persoonlijke mensenkennis
-met al die high tech blijft het gewoon mensenwerk, met alle kansen van dien dat andere belangen een grotere rol spelen dan de content
Feit
-een alternatieve optiek is niet bespreekbaar: dat is altijd verdacht.
Ervaring van vele dissidenten
resumerend:
Ik acht deze punten
wel van belang omdat omdat er vele lezers zijn die een rotsvast vertrouwen (willen) hebben in de wetenschap/medische zorg. En met mensen met een rotsvast vertrouwen is het slecht dicussieren tav zaken die dit veilige gevoel van vertrouwen zouden kunnen opblazen. Je merkt dan dat je met je logica tegenover emotie staat en dat verliest de logica altijd.
In deze discussie is het noodzakelijk je vertrouwen in de wetenschap/medische zorg ter discusie te stellen
Het is ook belangrijk niet extreem naar de andere te springen (wetenschap altijd fout/corrupt etc)