Ik ga even in op het antwoord hierboven. Als spin 2 goed uitkomt zodat het spin 2 kan zijn maar niet spin 1 of 1/2 dan lijkt het er op dat de spin even moet zijn. . .minimal 2 dus (4*spin 1/2).
De spin moet inderdaad zeker
geheeltallig zijn: een krachtdeeltje is immers een boson!
Misschien kunnen 4 elktronen met gelijke spin (quadrupel) een graviton voorstellen!. . . of twee elektronen een deeltje met spin 1 of spin 0 vormen.
Twee spin 1/2 deeltjes kunnen inderdaad een spin 1 en een spin 0
gebonden toestand maken, maar dat wil niet zeggen dat deze spin 1 gebonden toestand een elementair deeltje is. Daar komt bij dat de interacties die een electron (of een gebonden toestand van electronen) aangaat heel anders is dan die van het graviton. Een graviton kan dus nooit uit electronen bestaan.
Vanuit deze gedachte zou het graviton ook spin 4 en spin 6 kunnen hebben?
Toegegeven: ik weet het niet zeker. Maar volgens mij niet. Volgens mij moet het graviton spin 2 hebben om op "de goede manier" interacties aan te gaan. Maar als je het echt wil begrijpen, dan zal je quantumveldentheorie en algemene relativiteit moeten gaan bestuderen.
Wat is de huidige geadachte over de massa (of de impulse) van een graviton?
Volgens mij moet het graviton massa 0 hebben om te zorgen dat de zelfinteractie niet divergeert. De impuls van het graviton is afhankelijk van de golflengte (energie) van het graviton dat je bestudeerd en kan eigenlijk alles zijn.
Never underestimate the predictability of stupidity...