Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Anonymous
Artikelen: 0

inhoudsmaten

wie kan mij helpen bij het omrekenen. ik moet 0,5 cm omrekenen naar ml. weet namelijk niet zeker of ik de juiste uitkomst heb.
K. Jansen

Re: inhoudsmaten

Cm kan je niet naar ml omrekenen. Weet je zeker dat het geen kubieke cm is?
wasbeer

Cm kan je niet naar ml omrekenen.
Jawel, hoor.

0,5 cm = 0,5 ml1/3 :shock:
Anonymous

wie kan mij helpen bij het omrekenen. ik moet 0,5 cm omrekenen naar ml. weet namelijk niet zeker of ik de juiste uitkomst heb.
Ter verduidelijking want ik ben een beetje dom bezig. Het is een rond plasticbuisje en zal dan wel cm3 zijn toch? oke dus wat is dan het antwoord want ik heb op het buisje een streepje gezet met de liniaal bij 0,5 cm.
jaja

0,5 cm3 = 0,5 ml :shock:

(evenzo is 1 dm3 = 1 liter)
Je kijkt alsof je vuur ziet branden!
chablis

beebie schreef:

Ter verduidelijking want ik ben een beetje dom bezig. Het is een rond plasticbuisje en zal dan wel cm3 zijn toch? oke dus wat is dan het antwoord want ik heb op het buisje een streepje gezet met de liniaal bij 0,5 cm.
Je verhaal blijft een beetje te vaag, wat heb je, weet je en wíl je precies weten. Ik vemoed de inhoud, dan heb je behalve de hoogte ook de diameter van de binnenkant van dat buisje nodig....

Terug naar “Natuurkunde”