Ruben01
Artikelen: 0

Forummodificatie: rss

Ik ben op zoek naar een RSS-feed voor te installeren op een phpBB3 forum (laatste versie 3.0.0).

Blijkbaar is dit niet zo makkelijk te vinden want ik heb al een tijd op google aan het zoeken geweest maar niks gevonden.

Weet iemand waar je deze kan vinden, hoe het juist werkt en of het makkelijk te installeren is.
zpidermen

Re: Forummodificatie: rss

Ruben01 schreef:Ik ben op zoek naar een RSS-feed voor te installeren op een phpBB3 forum (laatste versie 3.0.0).

Blijkbaar is dit niet zo makkelijk te vinden want ik heb al een tijd op google aan het zoeken geweest maar niks gevonden.

Weet iemand waar je deze kan vinden, hoe het juist werkt en of het makkelijk te installeren is.
Wat wil je precies? Een RRS feed die je wil tonen op je forum, of een module/plugin voor je forum waarmee je een of meerdere RRS feeds kan tonen?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt
Ruben01

Wat wil je precies? Een RRS feed die je wil tonen op je forum, of een module/plugin voor je forum waarmee je een of meerdere RRS feeds kan tonen?
Ik wist niet dat er zoveel verschillende zaken zijn. Ik zou willen (gebruikers vragen mij dat) dat ze kunnnen kijken of er zaken gepost zijn in zonder het forum te hoeven openen. Ik weet niet of dat mogelijk is en daarom vraag ik het hier.
zpidermen

Ik wist niet dat er zoveel verschillende zaken zijn. Ik zou willen (gebruikers vragen mij dat) dat ze kunnnen kijken of er zaken gepost zijn in zonder het forum te hoeven openen. Ik weet niet of dat mogelijk is en daarom vraag ik het hier.
Misschien heb je hier iets aan... Het is weliswaar een beta, maar misschien dat die mod wel aan je wensen voldoet. Google anders ook eens op 'syndication'.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt
Ger

RSS is zeker mogelijk op een phpBB forum. Ik heb het in het verleden wel gezien bij Computer!Totaal forum (phpBB2). Daar leidde het echter tot flinke vertragingen (vrij druk forum, iedere 5 minuten een RSS publicatie), waardoor ze moesten kiezen tussen een aparte server, alléén voor dat forum of stoppen met RSS. Het is dat laatste geworden.

Er bestaat bij mijn weten nog geen modificatie voor phpBB3, je zult deze dus zelf moeten maken. Nu is RSS gelukkig vrij eenvoudig te leren, als je bekend bent met HTML. Ik denk dat je met de RSS Tutorial van W3Schools een heel eind komt.

-edit-

Misschien hoef je toch niet opnieuw het wiel uit te vinden, nu ik de post van Zpidermen zie.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Ruben01

Beiden al bedankt voor de info !!
RSS is zeker mogelijk op een phpBB forum. Ik heb het in het verleden wel gezien bij Computer!Totaal forum (phpBB2). Daar leidde het echter tot flinke vertragingen (vrij druk forum, iedere 5 minuten een RSS publicatie), waardoor ze moesten kiezen tussen een aparte server, alléén voor dat forum of stoppen met RSS. Het is dat laatste geworden.
Bij mij is het niet zo druk dus kan dat misschien wel meevallen. Wanneer het toch teveel vertraagd kan ik het waarschijnlijk wel verwijderen. Een extra server heb ik niet tot mijn beschikking dus ga ik gewoon proberen of het lukt op de huidige server.
Ruben01

Misschien heb je hier iets aan... Het is weliswaar een beta, maar misschien dat die mod wel aan je wensen voldoet. Google anders ook eens op 'syndication'.
Ik heb het bestand van de bovenstaande site gedownload.

Wanneer ik de Install activeer dan gaat hij het bestand openen in JCreator en ik denk niet dat dit de bedoeling is. Hoe kan ik dat activeren op de server zonder dat hij gewoon de broncode weergeeft ?
Ger

Je moet de spullen naar je webserver uploaden en vervolgens het xml bestand aanroepen. Dan wijst de rest zich over het algemeen vanzelf.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Terug naar “Informatica en programmeren”