zpidermen
Artikelen: 0

Outlook express 6

Ik kan de verzonden items in Outlook Express 6 niet verwijderen of verplaatsen naar andere mappen. Alle andere mails kan ik wel verwijderen/verplaatsen (Postvak IN, Postvak UIT, Verwijderde items, Concepten). Heeft iemand hier een oplossing voor?

Verder heb ik de map Verwijderde items leeggemaakt, maar ondanks dat is het fysieke bestand (Verwijderde items.dbx) nog steeds bijna 500 mb. Hoe kan ik de fysieke grootte van dat bestand kleiner maken?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt
klazon
Pluimdrager

Re: Outlook express 6

Al eens geprobeerd om ergens rechts op te klikken? Dan krijg je een pop-up menu waar je allerlei informatie uit kunt halen, en acties kunt starten.
zpidermen

Ja, dat heb ik ook al geprobeerd, maar eveneens zonder resultaat.
klazon
Pluimdrager

Dat snap ik niet. Ik heb ook Outlook Express 6 en heb wat dingetjes geprobeerd.

Als je rechts klikt op een onderwerp, dan kun je in het pop-up menu kiezen voor Verplaatsen naar map. Vervolgens kies je de map waar het naar toe moet, dan op OK en hij gaat. Op dezelfde manier kon ik het onderwerp ook weer terugverplaatsen.

Als je klikt op Verwijderen, dan gaat het naar de map Verwijderde items. Wil je een onderwerp definitief verwijderen, dan eerst selecteren, en dan <shift> delete.

Als je rechts klikt op een map, dan vind je onder Eigenschappen het pad naar die map. Ga je daar met de Verkenner kijken, dan zie je waardoor die map zo vol zit. Bij mij staat er maar 1 bericht in verwijderde items, en dus maar een paar honderd kilobytes.

Je schrijft overigens 500 mb. Dat is niet zoveel, want dat is maar 500 millibits, oftewel een halve bit.

Je bedoelt waarschijnlijk 500 MB (Mega bytes). Het verschil tussen grote en kleine letters scheelt hier een factor 8 miljard. :D
zpidermen

klazon schreef:Je schrijft overigens 500 mb. Dat is niet zoveel, want dat is maar 500 millibits, oftewel een halve bit.

Je bedoelt waarschijnlijk 500 MB (Mega bytes). Het verschil tussen grote en kleine letters scheelt hier een factor 8 miljard. :D
Ja, inderdaad, ik bedoelde inderdaad 500 MB want van 500 mb lig ik niet wakker. Maar ik heb alles al geprobeerd, het enige wat ik nog zou kunnen proberen is een backup maken van het betreffende bestand, vervolgens dat bestand verwijderen, daarna Outlook Express opstarten en kijken of OE zelf weer een nieuw bestand aan gaat maken, uiteraard zonder mailtjes. Of denk je dat dat niet gaat werken, aangezien OE ook een log bijhoudt?
Sjakko

En anders dit eens proberen? Dan maakt OE nieuwe mappen aan en dan eventueel later de benodigde .dbx bestanden daarheen kopiëren. Wie weet werkt het.
zpidermen

En anders dit eens proberen? Dan maakt OE nieuwe mappen aan en dan eventueel later de benodigde .dbx bestanden daarheen kopiëren. Wie weet werkt het.
Binnenkort maar eens een poginkje wagen. Scheelt hopelijk weer zo'n 500 MB...

Terug naar “Informatica en programmeren”