hiiii,
hoeveel lichter wordt een voorwerp dat ondergedompeld wordt in een vloeistof? 8) [/b]
Moderator: physicalattraction
Volgens mij wel, omdat het water een grotere druk op het voorwerp uitoefent, zal de massa ook afnemen (doordat de druk het voorwerp gedeeltijk doet inkrimpen)Want ik geloof niet dat de massa van een voorwerp onder water minder is dan boven water.
Dan neemt het volume van het voorwerp dus af, niet de massa.(doordat de druk het voorwerp gedeeltijk doet inkrimpen)
Dat weet ik niet, maar mij lijkt als er meer dan 1000 Bar op een materiaal inwerkt, deze toch wel iets zal krimpen.Sinds wanneer is een vaste stof compressible?
Dat is wel zo, maar verwaarloosbaar klein (0.5% of zoiets voor staal).Dat weet ik niet, maar mij lijkt als er meer dan 1000 Bar op een materiaal inwerkt, deze toch wel iets zal krimpen.
Let wel:Een lichaam, ondergedompeld in een vloeistof, ondergaat een opwaartse stuwkracht gelijk aan het gewicht van de verplaatste vloeistof.
Ik zou zeggen: volume_voorwerp*dichtheid_vloeistof*valversnelling (uitkomst is dus in N) Want ik geloof niet dat de massa van een voorwerp onder water minder is dan boven water.
wel hoorDe wet van Archimedes geldt niet als iets ondergedompeld wordt, deze wet geld alleen bij iets dat drijft.